Scheinherr (Praha sobě): Při plánování nových částí města je nutné přemýšlet strategicky

26.08.2020 6:37

Nákladové nádraží Žižkov je jedno z pražských transformačních území, kde v budoucnu vznikne nová čtvrť. S budoucími obyvateli nové čtvrti logicky vzroste i nutnost posílení zdejší dopravy. Z tohoto důvodu pražští radní zadali Institutu plánování a rozvoje hl. m. Prahy (IPR), aby zpracoval urbanistickou studii propojení ulic Malešická a Českobrodská, tzv. Jarovské třídy. Studie by měla být hotová v polovině příštího roku.

Scheinherr (Praha sobě): Při plánování nových částí města je nutné přemýšlet strategicky
Foto: Hans Štembera
Popisek: Náměstek primátora Prahy Adam Scheinherr

Dříve zpracované dopravní studie na rozvoj brownfieldu Nákladového nádraží Žižkov ukázaly, že je nutné další propojení, které v budoucnu zabrání přetěžování ulice Jana Želivského. Proto se město rozhodlo nechat zpracovat urbanistickou studii. Nové propojení má být dvoupruhové a povede od křižovatky ulic Malešická – Na Jarově podél stávající železniční trati a napojí se pod Jarovem na ulici Českobrodská. „Vzhledem k tomu, že se jedná o území, kde probíhá hned několik projektů zároveň, je klíčová koordinace a komunikace. Věřím, že se nám všechny tyto záměry podaří zkoordinovat tak, aby se z Nákladového nádraží Žižkov a jeho okolí stala kvalitní městská čtvrť,“ říká první náměstek primátora pro oblast územního rozvoje Petr Hlaváček.

V oblasti Nákladového nádraží Žižkov se počítá i s posílením tramvajové dopravy. Nové propojení „Jarovská třída“ zajistí možnost budoucího prodloužení tramvajové trati ze smyčky Habrová dále do Malešic nebo alespoň propojení s tratí Jarov (Spojovací). „Při plánování nových částí města je nutné přemýšlet strategicky. Proto již nyní řešíme dopravní posílení v podobě nového propojení na Žižkově, které zajistí, že po vzniku nové čtvrti nebude zatížena ulice Jana Želivského,“ vysvětluje Adam Scheinherr, náměstek primátora pro oblast dopravy.

Kromě nového dopravního propojení a oživení žižkovského brownfieldu je také v plánu rekonstrukce ulice Malešická. Současně je potřeba tyto projekty koordinovat i s přípravou tramvajové tratě Olšanská – Habrová. „Nákladové nádraží Žižkov je pro Prahu příležitost vytvořit místo, kde lidé budou nejen bydlet a pracovat ale i trávit volný čas. Nová čtvrť nepochybně potřebuje i dostatečnou dopravní obslužnost. Rádi pro Prahu připravíme urbanistickou studii na nové dopravní propojení, které je pro budoucí čtvrť klíčové,“ dodává Ondřej Boháč, ředitel IPR.

Urbanistická studie upřesní návrh vycházející z materiálu, který bude sloužit pro budoucí zpracování dokumentace pro územní rozhodnutí. Studie by měla být hotová v polovině příštího roku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Martin Kolovratník byl položen dotaz

Byl byste pro, aby měli cyklisti SPZ?

Cyklisti jsou všude a dost často bohužel nedbají pravidel silničního provozu. Už víckrát se mi ale stalo, že udělali nějaký přestupek a vlastně jim to projde, protože je nemáte jak identifikovat, i když je třeba natočíte nebo je zachytí nějaká kamera. Neměli by mít na kole něco, podle čeho půjdou id...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Senátor Hraba: Pohlaví existují jen dvě. Nic jiného není pravda

22:12 Senátor Hraba: Pohlaví existují jen dvě. Nic jiného není pravda

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k výuce o genderu ve školách.