Schwarz (KDU-ČSL): Reportáž České televize o privatizaci obecních bytů vyzněla jako pouhá honba za senzací

26.01.2017 7:32

V rámci pořadu Reportéři ČT byl 16.1.2017 odvysílán příspěvek "Prodej bytů jen pro někoho". Autorka uvedla řadu zkreslených informací, některá zásadní fakta naopak zcela pominula. K tématu byl zaslán dramaturgovi pořadu Marku Wollnerovi tento dopis:

Schwarz (KDU-ČSL): Reportáž České televize o privatizaci obecních bytů vyzněla jako pouhá honba za senzací
Foto: TOP 09
Popisek: Otto Schwarz

Vážený pane Wollnere,                                                                                                                                                                          

pod názvem „Prodej bytů jen pro někoho“ odvysílala dne 16.1.2017 Česká televize v rámci pořadu REPORTÉŘI ČT příspěvek redaktorky Stáňi Raupachové o pozastavení procesu prodeje obecních bytů v Praze 2. Jako člen zastupitelstva této městské části a bývalý zástupce starostky pro hospodářskou činnost a prodej majetku z let 2013-2014 musím konstatovat, že se jednalo o reportáž velmi neobjektivní. Paní redaktorka se evidentně seznámila s problematikou tzv. „privatizace“ obecních bytů velmi povrchně a jednostranně, jinak by se nemohla dopustit řady tvrzení, která jsou v rozporu se snadno ověřitelnými fakty.

Pro ilustraci: Prodej, který v roce 2011 radnice s velkou pompou ohlásila, však nabral jiný směr. Byty totiž Praha 2 svým nájemníkům nabízí za tržní ceny jako volné, jako by v nich už dlouhé roky nebydleli.“  

Způsob ocenění prodávaných bytů jako volných byl ovšem zakotven v pravidlech prodeje hned od začátku, včetně možné slevy pro stávající nájemce až do výše 30% při závazku byt po dobu až deset let nepřeprodat. V tomto volebním období „přidala“ stávající politická garnitura zájemcům o odkup ještě slevu ve výši 13%. Jednalo se o další vstřícný krok k zájemcům o odkup, ovšem za cenu výrazné ekonomické újmy městské části v řádu až stovek milionů. Paní redaktorka nezmínila, že téměř všichni, kteří byt koupili se slevou 13%, ho následně přeprodali  (někdy se ziskem až 180%). Tabulka z katastru nemovitostí je přitom snadno dostupná, jako součást zápisu zářijového jednání zastupitelstva Prahy 2.

Celkové pojetí „reportáže“ směřovalo evidentně pouze k jedinému: účelové dehonestaci jednoho člena vedení radnice.  Nikde však nezaznělo, že dotyčný byl pouze jedním z 18 členů zastupitelstva MČ Praha 2, kteří další pokračování prodeje nepodpořili! Paní Raupachová nezmínila ani stanovisko Odboru veřejné správy a kontroly Ministerstva vnitra ČR z listopadu 2016, které způsob prodeje bytů v Praze 2 výrazně zpochybnilo. Tento dokument jsem jí přitom v průběhu listopadového jednání zastupitelstva, kde natáčela, osobně nabízel.

Pokud je na straně redakce pořadu REPORTÉŘI ČT zájem seriozně přiblížit divákovi téma, které skutečně už řadu let hýbe částí veřejnosti i politickou scénou v Praze 2, měl by být dán prostor oběma stranám. Především těm, kteří nesou za způsob prodeje obecního majetku nejen politickou, ale především trestně-právní odpovědnost.

Musím konstatovat, že reportáž paní Raupachové vyzněla v podobě, jak byla odvysílána, jako pouhá honba za „senzací“ za každou cenu, což je veřejnoprávního media naprosto nedůstojné. A dokonce se vůbec nebojím konstatovat, že i zavánějící „politickou objednávkou“.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Klára Dostálová byl položen dotaz

Kdo může za migrační pakt?

Tvrdíte, že když vás budeme volit, tak nás zbavíte migrantů. Jak? Jak chcete problém řešit, navíc když teď EP schválil migrační pakt? Taky tvrdíte, že jeho schválení byla zrada od této vlády, tak co pak změníte evropské volby? A jak to tedy je? Může za schválení paktu vláda nebo politici v Bruselu?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ministr Kupka: Stavíme aktuálně více než 200 km nových dálnic

23:07 Ministr Kupka: Stavíme aktuálně více než 200 km nových dálnic

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k dopravě.