Seďa (ČSSD): Kompenzace v dopravě aneb O čem radní Zlínského kraje nemluví

17.01.2020 13:57

Bezpečnost veřejné dopravy je důležitější jak její kvalita a dostupnost. Veřejnost má právo být informována o všech problémech,které existují. Proč radní Zlínského kraje doposud o závažných problémech mlčí?

Seďa (ČSSD): Kompenzace v dopravě aneb O čem radní Zlínského kraje nemluví
Foto: archiv A. Seďa
Popisek: Bývalý poslanec Antonín Seďa (ČSSD)

Změna dopravy se ve |Zlínském kraji neobešla bez problémů. Zavedení krajského tarifu zavedl jednotné jízdné v autobusové dopravě a na delších tratích se dokonce zlevnilo. Problém nastal například u MHD v Uherském Hradišti, kde cena jednosměrné jízdenky vzrostla o 20% a ceny časových jízdenek se zvýšily dokonce o 30%. Přitom se zhoršila dostupnost těchto spojů z důvodu zrušení tarifu MHD u meziměstské dopravy.

Daleko větší problémy nastaly na železnici, kdy nový přepravce v řadě případů nedodržel jízdní řády a tím způsobil značné problémy cestujícím. Z důvodu komplikací při prodeji jízdenek sice někteří cestující cestovali zdarma, nicméně toto cestování přijde draho rozpočet Zlínského kraje. Ten sice avizuje udělení kompenzační pokuty přepravci, nicméně je otázkou, jakou výši kompenzace za nedodržení přepravních podmínek nastaví a jak ji vlastně zjistí.

Ovšem daleko větším problémem, o kterém nikdo z kompetentních radních Zlínského kraje nehovoří, bylo a zřejmě stále je ohrožení bezpečnosti samotné přepravy cestujících. Nedostatek personálu, zejména z pohledu jejich počtu a odbornosti, stále znamená nenaplněnost vlakových čet či přetížení strojvedoucích. Dokonce se vyskytly případy nemožnosti telefonického spojení s konkrétními vlakovými spoji. Je obrovským štěstím, že se doposud nestala žádná nehoda či tragédie. A je otázkou co na tyto problémy, pokud o nich vůbec ví, říká Drážní úřad a Drážní inspekce. Ministerstvo dopravy sice provedlo nějaké kontroly, ale světě div se, pouze v Čechách. A za tyto kontroly také nadělovalo pokuty.

Při veřejné dopravě není nejdůležitější pouze její kvalita a dostupnost, ale zejména její bezpečnost. Hazardovat s bezpečností cestujících a neinformovat veřejnost o skutečných problémech veřejné přepravy je nejen nezodpovědné, ale v řadě případů dokonce i trestné.

A pokud to současná krajská politická reprezentace činí, pak by měla převzít zodpovědnost a především sjednat nápravu. Na zajištění bezpečnosti není žádná pokuta dost vysoká.

(převzato z Profilu)

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Radek Rozvoral byl položen dotaz

koalice

K čemu je, když uspějete ve volbách, když stejně nejste schopni se s nikým domluvit na koalici? Myslím teď hlavně ve sněmovně. Proč si z ANO děláte za každou cenu nepřítele, když by to mohl být potencionálně váš jediný koaliční partner, s kterým byste získali většinu ve sněmovně?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Mračková Vildumetzová (ANO): 42 milionů na vládní propagaci. Zrušte to

23:07 Mračková Vildumetzová (ANO): 42 milionů na vládní propagaci. Zrušte to

Projev na 98. schůzi Poslanecké sněmovny 19. dubna 2024 k migračnímu paktu a 42 milionům na informač…