Ve dnech 3. až 7.10.2016 proběhla návštěva Podvýboru pro technologické trendy a bezpečnost (STCTTS) PS NATO v Itálii. V pondělí 3.10. jsme navštívili leteckou základnu CAFBA (Cameri Air Force Base Airport) a výrobní závod FACO (Final Assembly and Check Out), která na základě licenční smlouvy mezi firmou Leonardo s americkou firmou Lockhead Martin, kompletuje moderní letouny F-35. A to nejen pro italskou armádu, ale i pro další kontraktory. V Itálii se kromě konečné montáže vyrábí centroplán s křídly. Velmi moderní technologie, včetně robotů a on-line kontroly.
Neméně zajímavou byla i návštěva firmy Leonardo Aircraft ( Leonardo- Finmeccanica Aircraft Division) ve Varese, zaměřenou na výrobu letounů (Eurofighter Typhoon, C-27J Spartan, ATR 42 MP a ATR 72 AWM, M-346 Master, M-345 HET) po UAS/UAV letouny (SKY-X, SKY-Y, NEURON, P.1 HH).
V úterý delegace STCTTS navštívila ECJRC (European Commission John Research Centre) v Ispra. Toto vědecko výzkumné centrum se zaměřuje na kybernetickou bezpečnost, technologický monitoring a trendy ve vědě a výzkumu, jadernou bezpečnost, námořní bezpečnost a řízení provozu, krizové řízení a předvídání rizik, monitoring, modelování a bezpečnostní měření v rámci EU.
Odpoledne jsme navštívili výrobce vrtulníků Leonardo-Finmeccanica Helicopters Division, dříve známý jako výrobce Agusta Westland. Zde jsme viděli výrobu vrtulníků Super LYNX 300, NH 90 a celou řadu vrtulníků řady AW (101, 109, 129,139,149,159 a licenční výrobu vrtulníku Chinook ICH-47F pro italskou armádu. Zajímavý je vývoj kombinovaného letounu TILTROTOR AW 609 (dokončení v roce 2019), vývoj hybridního vrtulníku ELIBRI či bezpilotních prostředků HERO a SW-4.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV