Dobré ráno, vážený pane předsedající, vážené kolegyně, vážení kolegové. Dovoluji si vám předložit návrh zákona, který je velmi jednoduchý. Je v podstatě o jediném paragrafu a jeho záměrem je zákonem zakázat předvolební reklamu na velkoplošných reklamních zařízeních, zkráceně na billboardech.
K samotné definici zákona nepřicházím s žádnou novou definicí. Snažím se znění zákona navázat na platné předpisy, to znamená je to zásah do zákona o regulaci reklamy. Prosím, tady se nenechte zmást v úvodu tisku, který máte před sebou, kde se hovoří i o zákonu o provozování rozhlasového a televizního vysílání. Ten neměníme, ale zákon, do kterého zasahujeme, se jmenuje takto složitě, proto je tam uveden. Ale zasahujeme toliko do zákonu o regulaci reklamy.
Samotné znění zákona je tam tedy podstatný § 2, odst. 1, kam se přidává nové písmeno "f", které hovoří o tom, že se zakazuje šíření oznámení týkající se voleb na zařízeních, jejichž celková plocha přesahuje 8 m2. Tady jsem si převzal definici tedy ze stavebního zákona, aby bylo na co navázat, kde je jasně řečeno nebo kde jsou specifikovaná zvláštní pravidla pro reklamní nosiče, které právě mají víc než 8 m2. To znamená - opět žádná nová definice, ale pracuji s definicí, kterou už zná stavební zákon.
Účinnost zákona navrhuji až 1. 1. 2017 z toho důvodu, aby byť třeba jen diskusí o tomto návrhu nebyly nějak zpochybněny přípravy na krajské a senátní volby v roce 2016. Aby byla zachována právní jistota, a ti, co připravují volební kampaně, aby věděli, že nedojde k nějaké změně uprostřed přípravy kampaně.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV