Skalický (Pro Prahu): Vodní tramvaje mohou pomoci řešit dopravní obslužnost v Praze

06.09.2014 15:16 | Zprávy

Jedním z míst, kam je ještě možné směřovat rozšíření pravidelné MHD je využití dosud opomíjené Vltavy.

Skalický (Pro Prahu): Vodní tramvaje mohou pomoci řešit dopravní obslužnost v Praze
Foto: red
Popisek: Jan Skalický, kandidát hnutí PRO PRAHU

Jako efektivní řešení se nabízí vodní tramvaje, které by mohly ulevit každodenním zácpám, zejména po vltavských nábřežích. Vodní tramvaje by spojily břehy tam, kde chybí mosty, čímž si cestující zkrátí cestu na druhý břeh o desítky minut. S návrhem přichází kandidát na starostu Prahy 5 za politické hnutí PRO PRAHU Jan Skalický. Vodní tramvajové linky podporoval už jako někdejší šéf Ředitelství vodních cest.

Pravidelné linky by jezdily napříč Vltavou a spojily by místa, kde povrchová doprava vázne. „Máme vytipováno 23 nových přístavišť, která budou navazovat na cyklostezky a další volnočasové aktivity. Vodu chceme využít zejména při přepravě obyvatel, vodní tramvaje zavedeme např. pomocí systému vodní obslužnosti ze Smíchova do Podolí,“ říká Jan Skalický. Přístaviště a další vodní infrastruktura je financovatelná ze státního rozpočtu a z fondů EU.

Vodní tramvaj se v Praze objevila již před šesti lety při rekonstrukci Vyšehradského tunelu. Pro cestující se tehdy uzavřela důležitá trať mezi Podolím a Výtoní bez možnosti objezdu. Dočasná náhradní vodní tramvaj mezi Podolskou vodárnou a Výtoní tak pomohla vyřešit dopravní situaci v oblasti Vyšehradského tunelu.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Jan Skalický - profil

Evropská unie si z našich peněz dělá bankomat

Souhlasím s tím, co tvrdíte, bohužel situace u nás je podle mě stejná. Stát podle mě není dobrý hospodář a nač u nás potřebujeme tolik politiků za takové peníze? Vždyť o řadě z vás není ani slyšet a řada z vás si práce poslance plete s cestovkou. Nebo to tak podle vás není?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Havrda (Svobodní): Už nerozhodujeme téměř o ničem

22:01 Havrda (Svobodní): Už nerozhodujeme téměř o ničem

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k nárůstu regulací ze strany Evropské unie