Skopeček (ODS): Stát už tak vybírá dost za dálnice, které nejsou v pořádku

12.07.2019 12:54

Projev na 33. schůzi Poslanecké sněmovny 12. července 2019 ke změně zákona o pozemních komunikacích.

Skopeček (ODS): Stát už tak vybírá dost za dálnice, které nejsou v pořádku
Foto: Archiv Jana Skopečka
Popisek: Poslanec Jan Skopeček

Děkuji pěkně za slovo. Dobré dopoledne. Já budu krátký. Chtěl bych vás jenom poprosit o podporu svého pozměňovacího návrhu pod písmenem G, který jsem tu načetl při druhém čtení. Jde o to, že opětovně navrhuji přerušit zpoplatnění užívání pozemních komunikací silničními motorovými vozidly, a to konkrétně na rok 2020. Ten argument je stále stejný, zejména D1 je ve stavu, kdy jak v zimních, tak v letních měsících tam řidiči tráví v kolonách spoustu času, stojí je to nemalé finanční náklady. Když uvážíme, že motoristé platí do státního rozpočtu zejména spotřební daň z benzínu, podnikatelé silniční daň, tak od motoristů už stát vybírá za veřejný statek, který není schopen poskytovat v odpovídající kvalitě, poměrně značné množství peněz a mně se jeví alespoň jako symbolická úleva odpustit motoristům na příští rok poplatek 1 1500 korun, než dojde k nějakému zlepšení. Ve chvíli, kdy v roce 2021 bude mít Poslanecká sněmovna dojem, že naše páteřní silniční síť je v pořádku a že je v kvalitě, která zasluhuje, aby za ni motoristé platili nad rámec spotřební daně a DPH z benzínu ještě poplatek za dálniční známku, tak samozřejmě může bez toho, aniž by se Poslanecká sněmovna k čemukoli usnesla, znovu v roce 2021 ten poplatek za užívání naběhnout.

Co se týče případného výpadku, tak když se podíváme na objem prostředků, se kterým hospodaří Státní fond dopravní infrastruktury, kam peníze za prodej dálničních známek směřují, tak objem... (Odmlčuje se pro velký hluk v sále.)

Čili objem prostředků, které plynou z dálničních známek do Státního fondu dopravní infrastruktury je pouze dílčí, menší částí prostředků, se kterými tento fond hospodaří. Koneckonců stát tam posílá dotaci. Pokud bude chtít, aby kryl Státnímu fondu dopravní infrastruktury výpadek z dálničních známek, tak pouze převede více peněz ze státního rozpočtu. Když si uvědomíme, že vláda tlačí daňový balíček, který má zvýšit spotřební daně, čili počítá vyšší inkaso kolem 20 miliard korun, tak si myslím, že ten výpadek z dálničních známek Státnímu fondu dopravní infrastruktury může vykrýt právě to zvýšení daní, které tu zejména hnutí ANO tlačí.

Čili na rozdíl od kolegy Kolovratníka si myslím, že naše silnice a dálnice nejsou v takovém stavu, že je korektní za jejich užívání vybírat vedle spotřební daně za benzín a DPH za benzín ještě navíc poplatek za dálniční známku. A prosím vás, abychom alespoň na příští rok ulevili našim motoristům a alespoň symbolicky jim vrátili část peněz, které je stojí stání v kolonách, a to jak v zimních, tak v letních měsících, kdy se zejména na té nejdůležitější silnici, dálnici D1, tvoří. Děkuji za pozornost.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Radek Rozvoral byl položen dotaz

koalice

K čemu je, když uspějete ve volbách, když stejně nejste schopni se s nikým domluvit na koalici? Myslím teď hlavně ve sněmovně. Proč si z ANO děláte za každou cenu nepřítele, když by to mohl být potencionálně váš jediný koaliční partner, s kterým byste získali většinu ve sněmovně?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Dostálová (ANO): My chtěli diskusi. Ale vy jste neustále tvrdili, jak je migrační pakt super

20:01 Dostálová (ANO): My chtěli diskusi. Ale vy jste neustále tvrdili, jak je migrační pakt super

Projev na 98. schůzi Poslanecké sněmovny 19. dubna 2024 k migračnímu paktu.