Šojdrová (KDU-ČSL): Nová pravidla politické reklamy by měla platit již pro volby do Evropského parlamentu

27.02.2023 18:09 | Tisková zpráva

Politická reklama i její formy prošly značným vývojem: od distribuce letáků, přes výstupy v rádiích a televizích, až po komunikaci na sociálních sítích. Právě role digitálních technologií v politickém marketingu významně vzrostla a ovlivnila způsob, jakým jsou informace z politického prostředí komunikovány.

Šojdrová (KDU-ČSL): Nová pravidla politické reklamy by měla platit již pro volby do Evropského parlamentu
Foto: Daniela Černá
Popisek: Michaela Šojdrová

Online platformy nabízejí efektivní komunikační kanál, který má vysoký dosah a nízké finanční náklady. Nesmíme však podcenit jejich rizika, která pro demokracii představují šířením dezinformací a politickou manipulací skrze využívání osobních údajů. V reakci na tato rizika jsme v Evropském parlamentu na konci února odhlasovali vyjednávací pozici k návrhu nařízení Evropského parlamentu a Rady o transparentnosti a cílení politické reklamy. Ve své pozici prosazujeme pravidla pro transparentnější volby, které budou odolné proti zásahům a manipulaci. Opět zde platí princip, že to, co je nezákonné offline, by mělo být nezákonné také online.

Skandál se zneužitím soukromých dat firmou Cambridge Analytica rozpoutal v Evropě debatu nad nutností revize stávajících pravidel pro politickou reklamu a ochranu soukromých údajů. Společnost zneužila miliony osobních údajů uživatelů Facebooku k mikrocílení na voliče během kampaně Donalda Trumpa. Přesného zacílení na voliče dosáhla mimo jiné segmentací voličů dle osobnostních znaků, tzv. model OCEAN. Pro příklad ale nemusíme zacházet až do USA. S metodou mikrocílení máme zkušenosti i v Evropě. Byla například hojně využívána stranou UKIP, když oslovovala konkrétní skupiny obyvatel ve snaze získat podporu pro odchod Spojeného království z EU.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV



Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Konečná (KSČM): Miroslava Němcová neunesla pravdu

4:31 Konečná (KSČM): Miroslava Němcová neunesla pravdu

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k reakci senátorky Němcové v Otázkách Václava Moravce