Náměstek primátorky hl. m. Prahy pro územní rozvoj Matěj Stropnický tento týden v rámci série návštěv městských částí absolvoval celodenní návštěvu Prahy 5. Za účasti zástupce starosty pro územní rozvoj a radního pro dopravu objel hlavní rozvojové nebo ohrožené lokality této městské části, kde měl možnost setkat se jak s početnými zástupci místních občanských sdružení, tak s investory.
Zhodnocení výjezdu a debata o prioritách rozvojové spolupráce Magistrátu hl. m. Prahy (MHMP) a Městské části Praha 5 pak proběhlo na radnici společně se starostou Radkem Klímou. Představitelé města spolu s ředitelem Institutu plánování a rozvoje (IPR) následně debatovali o místních kauzách, tak o kritice procesu přípravy nového územního plánu se zástupci občanských sdružení platformy ZaPět.
Delegace navštívila skládku vedle nemocnice Motol, přírodní památku Vidoule, aktuálně revitalizovaný brownfield Waltrovka, sídliště Barrandov a území Smíchovského nádraží.
„Je mezi námi jednoznačná shoda na nezastavění Vidoule a posílení její ochrany jako přírodní památky jasně vymezenou nezastavitelností v nově připravovaném územním plánu. Cílem je vytvoření rekreační zóny, lesa či lesoparku. Podobně chceme chránit i Dívčí hrady. Všechny aktuální změny územního plánu v tomto území navrhnu zamítnout,“ uvedl náměstek primátorky Matěj Stropnický.
„Při řešení zátěže způsobené skládkou u nemocnice Motol usilujeme o rekultivaci území s cílem vytvoření sportoviště a rekreační zóny. Hlavními problémy jsou navážky sutě po roce 2010, které již byly nad plán, a dále možnost výskytu azbestových desek v samotných navážkách,“ uvedl 1. zástupce starosty Prahy 5 Lukáš Budín.
Debata se vedla ohledně dopadů revitalizovaného brownfieldu Waltrovka na dopravu na Praze 5. „Zdá se mi, že by bylo lepší, kdyby se developer podílel na rekonstrukci železniční trati a na propojení stanice metra Jinonice s areálem,“ sdělil náměstek Stropnický. Reagoval tak na myšlenku potřebnosti mnohamiliardové městské investice do Radlické radiály. „Nejdřív je třeba využít málo využívané stanice metra Jinonice a Radlická, v rámci silniční sítě bude Praha kvůli Blance čelit horším problémům jinde,“ doplnil. „Otázku Radlické radiály by měla definitivně vyřešit studie využitelnosti této komunikace a přínosu pro dopravu jako celek,“ dodal radní pro dopravu Petr Hnyk.
Náměstek Stropnický zároveň ocenil, že Praha 5 je jednou z mála městských částí, která nabízí městu plochy pro nová parkoviště P+R, konkrétně u konečné stanice metra A Nemocnice Motol a dokáže se shodnout se sousední Prahou 4 na výlučném využití budoucího Dvoreckého mostu pro MHD, pěší a cyklisty.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV