Poprvé tato výzva kombinuje financování ze strany veřejných institucí, soukromého sektoru a z Evropského fondu pro strategické investice, EFSI. Cílem je posílit investice vylepšit dopravní infrastrukturu, a to inovativní a udržitelnou cestou. Z těchto nových možností financování by měly mít prospěch zejména tzv. kohezní země – tedy ty, které více využívají financování z EU, vč. České republiky. Získané finanční prostředky mohou velmi dobře pomoci v digitalizaci dopravního odvětví a podpořit rozvoj přeshraničních vazeb.
„Já tuto iniciativu určitě vítám. Myslím, že takováto kombinace grantů je dobrá příležitost k posílení investic a k realizaci opravdu inovativních dopravních projektů. Je třeba, aby se digitalizace zrychlila, a to napříč všemi druhy dopravy – aby se posílila konkurenceschopnost a udržitelnost. Doufám, že kohezní země jsou připraveny takové projekty předložit,“ říká k tomu Pavel Telička (nestr. za ANO, frakce ALDE), který je koordinátorem parlamentního Výboru pro dopravu a cestovní ruch (TRAN) a oblastí dopravy se dlouhodobě zabývá (jeho reakce najdete např. zde, na této straně či zde).

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV
Zajímalo by mě, s kým byste případně šli do koalice?
Protože teď všechny vaše koaliční partnery dost ostře kritizujte. Hlavně STAN a ODS. Zajímá mě, zda jsou pro vás přijatelní jako koaliční partneři? Protože jestli ne, tak s kým jiným byste do koalice šli? Nebo jste usoudili, že bude jen opoziční stranou, jako třeba SPD, které to evidentně vyhovuje?
Další články z rubriky

22:01 Zwyrtek Hamplová: Na zakázky Ministerstva obrany se bude chtít po volbách podívat
Reakce na svém veřejném facebookovém profilu na předražené zakázky Ministerstva obrany