Veřejná kontrola Ministerstva dopravy je jistě potřeba, ale odmítáme politizaci takového kroku - pokud máme vyšetřovat počínání ministra Prachaře (ANO), tak zároveň požadujeme také vyšetření hospodaření exponentů minulé vlády, konkrétně pana exministra dopravy Řebíčka (ODS) a paní exministryně dopravy Parkanové (TOP09). Podobné pochybnosti panují kolem drahého a zastaralého mýtného systému, který "nám zařídil" exministr dopravy Šimonovský (KDU-ČSL).
Co se týče současného stavu ministerstva dopravy, budeme se na dnešní schůzi ptát na řadu otázek. V nejvýznamnějším indexu konkurenceschopnosti vedeném prestižním Světovým ekonomickým fórem v Davosu je naše dálniční a silniční infrastruktura hodnocena jako 81. nejlepší na světě. To znamená, že nás v otázce výstavby a údržby těchto pozemních komunikací předběhla nejenom celá řada postkomunistických zemí (Chorvatsko zaujalo 1. pozici, Slovinsko 3. pozici, Estonsko je na 54. příčce a dokonce Ázerbájdžán na 69. pozici), nýbrž i terorismem, politickou nestabilitou a přírodními katastrofami zmítaný Pákistán (75. pozice ze
144. hodnocených zemí). Před námi jsou Laos, Etiopie, Ghana i Guatemala. Tak tristní hodnocení předčilo dokonce i celkový propad ČR v tomto řebříčku konkurenceschopnosti z někdejší 29. pozice na dnešní 37. místo.
Tento fakt a jeho skutečné příčiny jsou pro nás stěžejním bodem dnešní mimořádné schůze. Proč se letos vystřídali v čele Ředitelství silnic a dálnic již 4 lidé? Proč ŘSD na vlastních webových stránkách
Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Úsvit přímé demokracie




