A zatímco u kolejové dopravy o výhodách elektřiny nikdo nepochybuje, u nekolejové MHD se to zdá být pořád jaksi problém. V současné době začíná v sousedním Rakousku fungovat unikátní projekt elektrobusů.
„Elektrobus v sobě spojuje výhody trolejbusu a autobusu. S trolejbusem má společný úsporný provoz a šetrnost k životnímu prostředí při současné svobodě pohybu, kterou mají autobusy,“
Vůz na elektřinu má proti naftovému autobusu náklady na palivo nižší asi o 70 procent, jeho servis je jednodušší. Tyto výhody však zatím z části smazává vyšší cena elektrobusu. Pohybuje se kolem osmi milionů korun, zatímco autobus stojí zhruba pět milionů korun. Na jedno nabití akumulátorových baterií elektrobus ujede dle obsazenosti a náročnosti provozu asi 150 kilometrů.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PATRIOTI- VOLBA PRO PRAHU