Jsem přesvědčen, že vláda tentokrát předkládá velmi dobře propracovaný nejdůležitější zákon, který vyváženě propojuje prvky směřující k ozdravení veřejných financí s opatřeními, napravujícími celkové ekonomické a sociální prostředí České republiky.
Pokud chceme skutečně pochopit, čím se liší předkládaný rozpočet na rok 2015 od rozpočtů let minulých, musíme se na chvíli vrátit k původním rámcům rozpočtového výhledu na rok 2015. Tento rámec byl součástí rozpočtu na rok 2014. Právě porovnání těchto dvou návrhů plasticky ukazuje zásadní kvalitativní změny v přístupu k rozpočtové politice mezi současnou a předchozí vládní koalicí.
Především je třeba říci, že rozpočtový výhled na příští rok původně pracoval s příjmy 1 002,3 mld. Kč, s výdaji 1122,3 mld. Kč a deficitem 120 mld. Kč. Je tedy na první pohled zřejmé, že mezi touto představou a současným návrhem došlo k výraznému posunu k lepšímu. Samozřejmě, byl standardně aktualizován vývoj příjmů i výdajů podle aktuálního vývoje plnění rozpočtu v letošním roce a také podle nové predikce vývoje ekonomiky pro rok 2015. Menší schodek rozpočtu umožnil nejen zlepšený stav naší ekonomiky a zodpovědnější výběr daní než u předchozích vlád, ale též realizace systémových změn vyplývajících z programového prohlášení vlády. Ostatně nejsem si vědom, že by se v kapitolách posledních sedmi rozpočtů objevoval tak výrazný podíl investic podporujících ekonomický růst.
Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: ČSSD




