Že elektromobil jezdí na elektřinu a při jízdě nevyrábí výfukové plyny, víme všichni, nevím ale, zda si všichni uvědomujeme také následující:
Polovina elektřiny v České republice se vyrábí v uhelných elektrárnách a třetina v jaderných. Zjednodušeně lze tedy napsat, že každý elektromobil má dnes „vývod svého výfuku“ z poloviny v některé z uhelných a z jedné třetiny v některé z jaderných elektráren.
Průměrný elektromobil potřebuje na ujetí 100 km asi 20 kilowatthodin (kWh). To znamená, že pokud ujedeme s elektromobilem například 300 km, potřebujeme na jeho dobití při příkonu 10 kW dobu 6 hodin. Pro představu příkon 10 kW odpovídá zhruba příkonu 4 současně zapnutých varných konvic. Logicky je tedy zřejmé, že dobití elektromobilu na dojezd 300 km za 3 hodiny z běžné domácí sítě je velmi problematické, protože naše domácí elektrická síť současné tříhodinové zapnutí 8 varných konvic do jedné zásuvky nejspíše nezvládne.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV