Má tu vzniknout zpracovatelský závod, který bude zhruba 13 let přetěžovat hlušinu a písky s cílem oddělit lithium. S tím je spojeno dopravní zatížení regionu vyjádřené 160 kamiony denně (!), nebo doprava po železnici. Dotčené obce, města i kraj se vyjádřily, že jediným akceptovatelným způsobem dopravy je železnice. Jenže vlečka, která by z Kounice přesouvala písky na trať Horní Slavkov – Krásný Jez patří soukromé společnosti a její využití se zdá být nereálné, protože vlečka plně pokrývá kapacitu vlastníka. To znamená, že i kdyby se ministerstvo životního prostředí vyjádřilo při posuzování EIA v souladu s obcemi, městy i kraje, není přeprava vlečkou vůbec možná, protože se těžařská firma s firmou provozující vlečku nedohodla, nehledě na to, že to kapacitně prostě nejde zvládnout. A v takovém případě se vracíme zpět ke kamionové přepravě. Představa, že by se Krásnem, nebo Údolím v Lokti (kde není ani pořádný chodník) mělo prohánět 160 kamionů denně je prostě nepředstavitelná, nemluvě o dopadu na průjezd Loktem, který je se svým historickým hradem nejnavštěvovanější turistickou památkou v regionu! Totéž lze říci o průjezdu Krásnem nebo Bečovem.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV