Trať v Českém středohoří mezi Lovosicemi a Teplicemi fungovala od roku 1897 do roku 2013, kdy ji poškodil sesuv způsobený neodbornými zásahy při stavbě dálnice. MD by dle SZ mělo nejprve napravit vzniklé škody, včetně železniční tratě, dohledat viníky tohoto stavu a vyvodit trestněprávní odpovědnost. Postup ministra dopravy je však zcela odlišný.
"Zákon jasně říká, že rušení železnice je možné pouze na základě správního řízení, jehož účastníky jsou obce a všechny subjekty, které mohou mít na provozu trati zájem. Teprve výsledkem tohoto zákonného procesu může být rozhodnutí o zrušení či zachování tratě. Ministr by neměl připustit, aby tratě byly rušeny bez projednání a dohody s obcemi,” uvádí Jana Drápalová, předsedkyně SZ.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Strana zelených