Spousta chyb nastala už v přípravě zakázky za předminulého vedení Libereckého kraje, tehdejší podmínky byly totiž extrémně přísné až diskriminační. To tehdy kritizovala jak Změna, tak i Starostové. Když se pak tyto strany dostaly do vedení kraje, podmínky se poněkud uvolnily a alespoň ve dvou ze tří oblastí se podstatně rozšířil počet firem, které se zakázky mohly zúčastnit.
Při vyhodnocení zakázky Rada Libereckého kraje svojí většinou vyloučila nabídky s nejnižší nabídkovou cenou. „ÚOHS potvrdil, že tento krok proběhl nezákonně, což vedlo k nekonečným průtahům. Svoji chybu hejtman nikdy neuznal, naopak se zbavil svého jediného oponenta v radě kraje, Zuzany Kocumové,“ konstatuje Jaromír Baxa.
„Výsledkem je, že v Libereckém kraji stále jezdí původní dopravci, a to za ceny výrazně vyšší, než byly ceny nabídnuté v dnes rušeném výběrovém řízení. Kraj tak přišel o desítky milionů,“ uzavírá Zuzana Kocumová.
Nicméně čeká nás nová soutěž a to je příležitost, jak začít znovu a lépe. Možností, jak zadávací řízení zlepšit, vidí Změna hned několik. „Zásadní je rozšíření počtu oblastí, které by mohly zakázku otevřít i dalším firmám. Dále bude do zadávacích podmínek možné vnést pravidla pro odměňování řidičů. Liberecký kraj má také možnost vysoutěžit dopravu v různých částech kraje na různou dobu, aby v budoucnu nemusel vybírat dopravce najednou a aby případný problém v části soutěže nenaboural objednávání dopravy v celém kraji,“ vysvětluje Josef Šedlbauer.
Dopravní obslužnost je pro Změnu zásadním tématem. Proto nabízí vedení kraje spolupráci při přípravě nového zadávacího řízení.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV