Novela má podle upozornění ČTK přesněji a v některých ohledech i přísněji vymezit marketingové vztahy v oblasti reklamy mezi lékaři, lékárníky a farmaceutickými firmami. Sankce za porušení stanoví proti současnosti trojnásobné, až do výše 15 milionů korun. Někteří poslanci už ohlásili, že se budou snažit o její změny.
Předloha zahrnuje mezi reklamu na léky také průzkumy trhu, marketingové studie a poregistrační studie, které nebude možné nadále provádět za úplatu. Novela také zpřesňuje a výrazně omezuje sponzoring kongresové turistiky. Jasně stanoví, že lze lékaři hradit pouze zdůvodnitelné výdaje na dopravu, stravu, ubytování a registrační poplatek.
Pokud bude novela platit, budou zakázány soutěže, loterie a hry, kterými chtějí firmy ovlivňovat předepisování léků. Novela uloží firmám, aby ve svém účetnictví dokládaly příjmy a výdaje související s reklamou na konkrétní lék. Státní ústav pro kontrolu léčiv má pak nově dohlížet také na reklamu na potravinové doplňky a reguloval ji, aby doplňky nebyly nadále uváděny jako léčiva.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: olb