Bárta zastaví čtyři dopravní stavby a 12 v přípravě

13.08.2010 12:37

Ministerstvo dopravy zastaví čtyři dopravní stavby, které jsou nyní v plném běhu a dalších 12 staveb, které se připravují, nebo jsou minimálně rozestavěné. Uvedl to ministr dopravy Vít Bárta během páteční tiskové konference v Liberci.

Bárta zastaví čtyři dopravní stavby a 12 v přípravě

Víta Bárta potvrdil, že škrty se prakticky nedotknou dálničních staveb, podstatně víc ale dopadnou na silnice prvních tříd.

Kvůli nedostatku peněz tak zastaví 12 rozestavěných silničních staveb, u dalších tří projektů pozastaví přípravu. Ze zastavených staveb jsou čtyři ve vysokém stupni rozestavěnosti, jde o tři silnice první třídy v Moravskoslezském kraji -   jsou to dvě přípojky do Ostravy a spojka mezi Opavou a Ostravou - a jedna silnice stejné kategorie u České Lípy.

Dalších osm staveb včetně pěti rychlostních silnic je v minimálním stupni rozestavěnosti. Na seznamu je například R35 u Hradce Králové a R7 u Postoloprt. Naopak dálnice Bárta z "černého" seznamu zcela vynechal, termíny se pak prodlouží u staveb D8 do Ústí nad Labem a D47 u Bohumína.

Víta Bárta dnes potvrdil, že škrty se prakticky nedotknou dálničních staveb, podstatně víc dopadnou na silnice prvních tříd.

Stavby spolufinancované fondy EU pojedou dál

Ministerstvo dopravy naopak peníze muselo najít na spolufinancování staveb hrazených z fondů EU, dostaví se rovněž silnice, které řeší nejhorší problémy v centrech obcí a měst

"Snažil jsem se jednat se stavebními společnostmi tak, abychom našli prostředky, abychom nemuseli zastavovat celou řadu dalších staveb," zmínil Bárta s tím, že ministerstvu nyní chybí pět miliard korun a z toho "zdědil" 2,4 miliardy  z loňské ztráty Statního fondu dopravní infrastruktury, což s tím letošním činí ztrátu již 3,6 miliardy korun. Na příští rok se má navíc rozpočet fondu snížit o 35 procent na 33 miliard korun z národních zdrojů.

„Zastavování je hledání nejméně špatného řešení ze špatných řešení, která mám k dispozici. Cítím proto velkou zodpovědnost, když jezdím po svých cestách, tak mi nejde jen o suchá čísla, ale i o emoce místních občanů," dodal k tomu Bárta.

Silniční stavbaři tak dopadli lépe než železniční kolegové. Bárta totiž již v pondělí zastavil všechny železniční stavby. Dnes upřesnil, že jejich počet je 31. 

Škrty probral i s Klausem

O úsporách svého resortu se radil také prý s prezidentem Václavem Klausem při své čtvrteční návštěvě na Hradě. "V mém rozhodování nehraje roli nejen ta ekonomika, ale budu činit vše proto, abych přání občanů maximálně akcentoval," uvedl Bárta.

Již dříve ministr zmínil, že vyzval stavební firmy, aby nabídly slevy. Jeho výzva byla vyslyšena, díky změnám v projektech slíbily ušetřit celkem šest miliard korun, vesměs právě na doprovodných stavbách. Na vlastní marže si ale nesáhly.

Čtěte také:

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: olb

Mgr. Lucie Potůčková byl položen dotaz

Jak je to s tou výjimkou?

I kdybysme pro teď měli výjimku z migračního paktu. Na jak dlouho by platila? Jak dlouho předpokládáte, že tu budou uprchlíci z Ukrajiny? Co když se z nich po čase stanou občané ČR? A proč bysme měli mít výjimku zrovna my, když uprchlíci (ne třeba z Ukrajiny) jsou i v jiných státech, ale třeba Ukraj...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Na resortu dopravy budí vášně jediná žena

15:55 Na resortu dopravy budí vášně jediná žena

„Jsme zaměstnanci Ministerstva dopravy a už nemůžeme nečinně přihlížet. Věřili jsme, že přinesete do…