Ekonomka se zhrozila: Vládo, tímto klipem lákáš lidi do druhého pilíře...

13.05.2013 17:10

VIDEO Nedůvěru ve druhý pilíř důchodové reformy má změnit nová vládní kampaň. Ta se snaží přesvědčit budoucí penzisty ke spoření v soukromých fondech. Podle ekonomky Markéty Šichtařové přichází s touto propagací kabinet Petra Nečase (ODS) s křížkem po funuse. Odborník na marketing a reklamu Daniel Köppl však vidí na kampani především pozitiva.

Ekonomka se zhrozila: Vládo, tímto klipem lákáš lidi do druhého pilíře...
Foto: youtube.cz
Popisek: Reklamní videoklip ke druhému pilíři penzijní reformy

V těchto dnech odstartovala vláda kampaň na podporu důchodové reformy. Na webových stránkách www.klidnabudoucnost.cz občany vyzývá k pořízení si důchodového spoření s vysokým státním příspěvkem. „Natankujte na penzi teď! Dáte 500 korun, stát vám přidá 750 korun. Pokud je vám více než 35 let, nabídka pro vás platí jen do 30. června. Nenechte státu peníze, které mohou být vaše,“ vyzývá vláda na webu, na němž jsou vyobrazeny kanystry, a který je laděný v barvě khaki.

Viki Cabadaj hraje ve spotu

Tuto informační kampaň podpořil v reklamním spotu také herec Jan Antonín Duchoslav neboli Viki Cabadaj z oblíbené komedie Sněženky a machři. Reklamu už začaly vysílat televizní stanice. V půlminutovém klipu natankuje za pět set korun palivo do auta, po chvíli mu však dojde benzín. Naštěstí však myslel na budoucnost a spořil, a proto k automobilu stojícímu uprostřed pole přispěchá úředník s kanystrem v ruce a nádrž mu doplní.

Šichtařová: S křížkem po funuse

Podle známé odpůrkyně důchodové reformy a ekonomky Markéty Šichařové je logické, že vláda bude dál propagovat penzijní reformu, kterou předtím schválila a stojí si za ní. „Překvapivé ale je, že takto masivní propagace přichází až v polovině května namísto toho, aby přišla už 1. listopadu loňského roku nebo 1. ledna. Otázkou také je, zda to nejsou vyhozené peníze v tuto chvíli, kdy se ukázalo, že druhý pilíř mnoho budoucích penzistů příliš nenalákal,“ řekla ParlamentnímListům.cz Šichtařová s tím, že tato propagace přichází takříkajíc s křížkem po funuse.

Ekonomka není spokojená ani s obsahem informací na webu. „Nejsem marketingový odborník, ale kampaň bych volila asi trochu jiným způsobem. Byť má být vysvětlující, zdá se mi trochu nepřehledná. Ti, co mají obavy, zde nezískají pocit, že se dozvěděli objektivní informace, tedy i negativní. Nemyslím si, že to přesvědčí i ty, kteří dosud váhají, a že se najednou jejich počet na základě této kampaně zdesetinásobí,“ doplnila Šichtařová.

Köppl: Web je hodně dobrý, TV spot nešťastný

Odborník na marketing a reklamu Daniel Köppl je však trochu odlišného názoru. Podle jeho slov  je obsah informací dostatečný a cílem je přimět váhavé Čechy, aby do druhého pilíře vstoupili.

„Jde o reakci na mimořádně velký průšvih. Je tu cíl změnit nelichotivá čísla. Je to dobře udělaná a profesionálně zpracovaná kampaň. Můžu mít výtky k tomu, že je laděná hodně krátkodobě a prodejně, ale nepřijde mi to nijak strašné. Čekal jsem něco daleko horšího. Televizní spot ale není úplně šťastně vyřešený. Web je však hodně dobrý. Obsah, který to má doručit, příjemci doručí,“ okomentoval pro ParlamentníListy.cz informační strategii vlády k důchodové reformě Köppl.

Na dotaz, zda nepřichází kampaň pozdě, jak se domnívá ekonomka Šichtařová, odpověděl: „Můžeme se bavit o tom, že ta kampaň má být nějakým způsobem rozfázovaná, ale na druhou stranu bohudíky za to, že tato kampaň vůbec přišla. To je plus. A druhé plus vidím v tom, že Češi většinou nechávají tyto záležitosti na poslední chvíli, takže je logické, že tato propagace přichází v době, kdy se možnost pořízení důchodového spoření se státním příspěvkem blíží ke konci,“ řekl odborník na marketing a reklamu.

Do druhého pilíře je od ledna možné přesměrovat tři procentní body z odvodů na sociální pojištění a přidat dva body ze svého příjmu. Za první čtyři měsíce vstoupilo do druhého pilíře penzijního systému téměř 32 000 lidí (v dubnu to bylo 9 610 klientů).

Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

autor: Petr Kupka

Bety.cz - magazín nejen pro mámy - horoskopy, recepty, diskuse, soutěže

Bety.cz TESTOVÁNÍ - Testujte s námi nové produkty či služby a o své názory a doporučení se podělte s ostatními čtenářkami Bety.cz.

Prostřeno.cz - recepty on-line - vaření, recepty, gastronomie

reklama
Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Dáváme dáreček Němcům? Máme tu lidi, kteří nic nedělají, a platíme je. Vážné zprávy o našem hospodářství

19:35 Dáváme dáreček Němcům? Máme tu lidi, kteří nic nedělají, a platíme je. Vážné zprávy o našem hospodářství

Že u nás „nejsou lidi“? Ale jsou, jen je zaměstnáváme v oborech, které nám nic nepřinášejí, sdělila …