Legios Loco rozšiřuje závod na vagony v Nymburce

06.04.2018 8:12

Firma Legios Loco spouští v Nymburce novou výrobní linku na produkci výsypných a kontejnerových železničních vozů. Největší závod má společnost zatím v Lounech. Ten v Nymburce by se mu ale časem měl podle ředitele firmy Petera Vlčka vyrovnat.

Legios Loco rozšiřuje závod na vagony v Nymburce
Foto: Hans Štembera
Popisek: Sváření konstrukce železničního vagónu ve firmě LegiosLoco

Výrobu prvních vozů na nové lince v Nymburku společnost zahájila v dubnu. Roční produkce nově zbudované výrobní linky by měla dosáhnout čísla 450 kontejnerových vozů. Firma by kvůli nové lince mohla zaměstnat až 125 nových pracovníků.

V celkem třech výrobních halách firmy by se měly vyrábět kontejnerové a výsypné železniční vagony. Areál závodu, který původně sloužil k výrobě dieselových lokomotiv, musela společnost pro nové účely nejdřív upravit. Celková hodnota investice dosáhla částky 84 milionů korun. Investici si firma hradila částečně sama, částečně pak vypůjčenými penězi od spořitelního družstva Artesa.

Legios Loco v současnosti provozuje výrobu ve trojici závodů: v Lounech, Nymburku a Horním Slavkově. Největší závod má firma v Lounech. Jak ale uvedl generální ředitel firmy Petr Vlček během představení linky, závod v Nymburce by se v budoucnu měl stát co se týče objemu výroby jeho ekvivalentem.

ŘEDITEL FIRMY LEGIOS PETR VLČEK:

Legios Loco je v současnosti třetím největším producentem železničních vagonů v Evropě. Firma roste každoročně. „Chtěli bychom růst ještě o 10 až 15 procent,“ sdělil ParlamentnímListům.cz generální ředitel firmy Petr Vlček. Největším producentem železničních vagonů v Evropě ale firma být podle Vlčka nechce. „My chceme mít vždy určitou kapacitu volnou, abychom mohli flexibilně reagovat. Dnes jsou zakázky, které jsou na stovky vozů. Ty chce každý. Ale zakázku na dvacet, třicet vozů nikdo neudělá kromě Legiosu Loco. My jsme schopni tu kapacitu na realizaci takové zakázky najít během několika měsíců,“ vysvětlil.

Od roku 2015 společnost narostla o 60 procent. Počet zaměstnanců se ale zvýšil jen o desetinu. „Využíváme jak kmenových tak agenturních zaměstnanců. Dnes je ten poměr tak, že 60 procent našich zaměstnanců pochází z agentur a zbytek jsou kmenoví zaměstnanci. Pro nás je důležité, abychom si udrželi ty kmenové zaměstnance, kteří mají ty klíčové kompetence, ty odborníky,“ upřesnil Vlček. „U svářečů a zámečníků se nám ale naprosto osvědčují například Vietnamci či zaměstnanci z Ukrajiny,“ doplnil.

Legios Loco plánuje v letošním roce na trh dodat jeden tisíc nově vyrobených vozů. K únoru 2018 firma v Česku měla 942 zaměstnanců. Společnost se rovněž kasá vysokou úrovní vlastních inovací. Do výzkumu a vývoje investuje každoročně 2 procenta z celkového ročního obratu. Na jednom z vozů experimentovala i s nanotechnologiemi ve spolupráci s vědci z Technické univerzity v Liberci.  

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: zad

migrační pakt

Dobrý den, prý budete ve sněmovně jednat o migračním paktu. Znamená to, že jde ještě zvrátit jeho schválení nebo nějak zasáhnout do jeho znění? A můžete to udělat vy poslanci nebo to je záležitost jen Bruselu, kde podle toho, co jsem slyšela, ale pakt už prošel. Tak jak to s ním vlastně je? A ještě ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Nechutné. Ani vidět to nemůžu. Nákup paprik kazí Čechům náladu

4:44 Nechutné. Ani vidět to nemůžu. Nákup paprik kazí Čechům náladu

Paprika, která je u nás klidně za stovku, stojí na Balkáně pakatel. Maximálně půldruhého eura. Na tr…