„Na fabii zapomeňte. Šikana venkovanů.“ EU-plán s auty: Už za 2 roky

02.03.2023 12:57 | Kauza

Automobilové normě EURO 7, která předchází úplnému zákazu spalovacích motorů, se sice česká vláda brání, její přijetí je však otázkou času. Automobilový expert Filip Turek v rozhovoru pro ParlamentníListy.cz líčí budoucnost, která nás po přijetí této evropské normy čeká. Již za dva roky bude dle Turka pro běžného člověka problém koupit si nové auto. Stará auta budou vykazována do zvláštních částí města a všeobecně lze očekávat, že lidé z měst začnou šikanovat venkovany. Nová fabia by mohla stát až o 200 tisíc korun víc.

„Na fabii zapomeňte. Šikana venkovanů.“ EU-plán s auty: Už za 2 roky
Foto: Filip Turek
Popisek: Filip Turek

Norma EURO 7, kterou schválil Brusel, postihne všechna vozidla Evropské unie, a to i elektromobily. Problémy to přinese nejen trhům v jednotlivých členských státech, ale i obyčejným lidem, jejichž mobilita, a v důsledku toho i osobní svoboda, bude razantně snížena.

Anketa

Je dobře, že ANO a SPD chtějí ve Sněmovně obstruovat kvůli snížení valorizace důchodů?

96%
2%
hlasovalo: 31653 lidí

K normě EURO 7 se vymezují jak odbory firem, především těch z automobilového průmyslu, tak politici nebo automobiloví experti. A právě jeden z těchto expertů, Filip Turek, který je vedle toho i úspěšným podnikatelem, závodníkem a politickým komentátorem, se o nebezpečné normě EURO 7 rozhovořil pro ParlamentníListy.cz.

Města proti vesnicím, bohatí proti chudým

Zcela jistě se můžeme připravit na zóny, kam nebudou smět jezdit závadová auta. „Ve velkých městech na západě jsou takové zóny už běžné,“ řekl Filip Turek a upozornil, že „největším útokem však bude danění paliv a samozřejmě věk aut, který se začne projevovat technickými problémy.“ Auta od zavedené normy EURO 5, tedy od roku 2009, nemají totiž podle Turka takovou životnost.

Dopady na společnost to bude mít hrozivé: „Všeobecně střední třída a nízkopříjmové části obyvatelstva budou systémově tlačeny do hromadné, případně sdílené dopravy, což je pro mnoho lidí dojíždějících z vesnic a menších měst v podstatě katastrofa. Určité skupiny obyvatel z měst se podle jeho mínění snaží diktovat způsob života všech obyvatel, o jejichž potřebách nemají ponětí,“ varuje muž, který se kolem aut točí celý život a o automobilovém průmyslu toho ví opravdu hodně.

Lidé, kteří na nová auta finančně nedosáhnou, se prý mají připravit na teror: „Budou odkázáni na velmi stará auta, která ale začnou postupně více šikanovat na stanicích STK a emisích. Všeobecně se naplňuje záměr omezit základní svobodu člověka, tedy osobní mobilitu,“ popisuje motivy bruselské normy Filip Turek.

„Je to obdobné jako skandinávské představy o zákazu hotovostních plateb, které v budoucnu mohou hrozit eurozóně,“ vysvětluje podnikatel a dodává, že „s progresivními fanatiky v čele EU, kteří věří v 70 a více pohlaví, je brzký začátek konce velmi realistická progńoza, která se začne naplňovat již za necelé dva roky, pokud někdo v Evropě radikálně nezasáhne.“

Chceš nové auto? Pořádně plať!

Zatím to tedy vypadá, že od poloviny roku 2025 nebude možné v EU koupit jiná nová auta, než hybridy a elektromobily.

„Představitelé Škoda Auto dávají najevo, že platforma MQB, na které jsou postaveny dostupné vozy jako Škoda Scala nebo Fabia, se přestane vyrábět. Celkově EURO 7 podle nich ohrožuje automobilový průmysl v Evropě. V praxi si už nikdo z nás nekoupí nové auto s manuální převodovkou a s absencí ohromných baterií. Auta budou mít velmi drahé speciální brzdy a pneumatiky, u nichž se také budou zcela pokrytecky měřit emise. Metodika tohoto měření navíc není zdaleka dotažena,“ líčí chmurnou budoucnost automobilismu Turek.

Automobilky se prý o této šílené normě dozvěděly příliš pozdě. „Až na největší giganty a tradiční výrobce hybridů se normě nedovedou přizpůsobit. Tedy budou nuceny často přecházet na elektromobily dřív, než se počítalo,“ říká Turek.

V důsledku toho však dojde k výraznému zdražení: „Jelikož v mnoha případech není hotov vývoj, který zabere tak 3 až 8 let, než se coby elektromobil zavede do výroby, můžeme očekávat, že pokud se třeba opravdu bude prodávat Škoda Fabia s EURO 7, bude o cca 100 až 200 tisíc korun dražší!“ varuje expert. 

 

 

Poprava Evropy

Nad automobilovým průmyslem v Evropě se podle experta stahují silná mračna: „Je na něm závislých přibližně 12 milionů rodin a další miliony jsou závislé na řetězech subdodávek. U nás v ČR tvoří automobilový průmysl kolem 10 % HDP, na Slovensku ještě o něco více, v Německu je to taky necelých 10 %,“ počítá Turek.

EURO 7 nazývá ekonomickou popravou Evropy a pozvánkou čínských technologií na náš trh: „Čínský kapitál a technologie budou vyrábět pod evropskými značkami své neekologické a nákladné elektromobily, které jsou zatím vhodné jen do měst.“

92 % baterií do elektromobilů prý vyrábějí asijské společnosti: „Výroba elektromobilů je jednodušší díky asijským subdodávkám a principiální jednoduchosti elektromotoru,“ vysvětluje Turek a dodává však, že negativa převažují: „Problematika ekologie, recyklace baterií, bezpečnosti a vůbec kapacity odpovídající cca dalším čtyřem Temelínům, to vše přetrvává. A děje se to po covidové krizi, po krizi s nedostatkem čipů, poté, co Škodovka a další přišli o ruský a ukrajinský trh, a po energetické krizi! Jsme svědky ekonomické a v konečných číslech velmi neekologické a nehumánní sebevraždy celé Evropy!“ rozčiluje se Turek.

EURO 7 zdraží vše

Argumentace založená na vyšším přínosu normy EURO 7 pro životní prostředí je dle Filipa Turka lichá: „Obhájci EURO 7 jsou negramotní idioti. Všichni odborníci z automobilek, konstruktéři, technici atd. tuto normu kritizují, a to především proto, že se s jejím uveřejněním přišlo o několik let později než mělo. Resp. se s ní nepočítalo, nikdo nevěřil, že budou automobilky takto popraveny ještě před šíleným přechodem na výrobu elektromobilů.“

Většině automobilek se přechod na EURO 7 za určité kvality nevyplatí: „Pro většinu lidí za necelé dva roky začne období, kdy bude nemožné nebo nesmyslné koupit nové auto. Lidé tak budou provozovat stará auta, která navíc kvůli jiným ekonomickým a energetickým vlivům nebudou schopni udržovat v dobrém stavu,“ říká ParlamentnímListům.cz Filip Turek.

Pravá apokalypsa nás však prý ještě čeká: V roce 2027 začne EURO 7 platit pro nákladní dopravu, a zdraží se tak úplně všechno včetně potravin a základních potřeb,“ varuje Turek a poukazuje na aktuální příklad z posledních týdnů: „Už dnes je evropská paprika čtyřikrát dražší než exotické ovoce z druhého konce planety.“

Vláda zeleného temna

Budoucnost je podle autospecialisty Filipa Turka velmi chmurná. Tak silné zásahy si totiž politici nedovolili ani za totality: „Jestli neprocitne v Evropě racionální uvažování, staneme se ekonomickou kolonií Číny a částečně USA pod čínským vlivem. Osobní automobil byl vždy symbol osobní svobody, a byl u nás nedotknutelný i pro představitele komunistického režimu.“

Politiky a lobbisty, kteří normu EURO 7 a další rádoby ekologická opatření EU podporují, Turek pohrdá a považuje je za nebezpečné fanatiky: „Dnešní zelení Khmérové bojují za paralýzu svobodně myslícího a pohybujícího se člověka bez kontroly státu. EURO 7 je důkazem, že zelený fanatismus hrstky neodborníků pokazí životy stovkám milionů lidé a tupě pomůže k epochální změně sfér vlivu. Jako energetická a automobilová velmoc máme nejdražší energii na světě a na počet obyvatel jsme s Německem a Slovenskem největší výrobci aut na světě. Absence těchto veličin se v budoucnu projeví na šíleném poklesu naší životní úrovně.“

Jediným řešením by mohl být pouze odpor, to je však v současnosti spíš zbožné přání. „Pokud však velmi tvrdě neodmítneme být nadále součástí těchto nehumánních experimentů namířených proti lidem, a pokud nezabráníme cílené deindustrializaci, uvrhneme Evropu do vlády zeleného temna,“ uzavírá svou předpověď pro ParlamentníListy.cz Filip Turek.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Andrea Novotná

migrační pakt

Paní poslankyně mám tento dotaz. Je vůbec možné, aby ministr vnitra Rakušan schválil migrační pakt v Bruselu, aniž by to předtím projednala poslanecká sněmovna. Vy poslanci, které jsme si my občané zvolili, aby vedli a spravovali tuto zem, ku prospěchu nás občanů, kteří si vás platíme, přece nejde o...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Uživateli nejlépe hodnocený komentář

Proč si to necháme líbit, Uživatel se přihlásil ke kodexu Dobré Diskusepetmill , 02.03.2023 13:45:51
Není nic jednoduššího než vzít do ruky klacek a tu pasáž vyhodit na smetiště i s těma jejich blbýma nápadama.

|  7 |  0

Další články z rubriky

Akce zakázána. Ne zrušena, zakázána. Dvojka Konečné terčem cenzury. Pátrali jsme

9:25 Akce zakázána. Ne zrušena, zakázána. Dvojka Konečné terčem cenzury. Pátrali jsme

Akce zakázána. Doslova. Plzeňsko je, zdá se, „průkopníkem“ praxe, kterou najdeme možná v padesátých …