Politika je podle Žantovského výrazem ducha doby a její součástí je i mediální politika, je ale otázkou, jestli v České republice nějaká mediální politika vůbec je. Stát by každopádně měl mít svou mediální politiku stejně, jako má politiku kulturní nebo zdravotnickou. „Domnívám, se, že český stát ji ale nemá. Pokud bychom měli mediální politiku mít, můžeme toho dosáhnout prostřednictvím mediální legislativy, politických rozhodnutí a občanské aktivity, která by politiky donutila k přijetí potřebných zákonů. Je dobré vědět, že v mediálním prostředí jsou dva základní zájmy – zájem vlastníků a provozovatelů médií, kteří jsou téměř vždy prodlouženými pákami ekonomických nebo politických zájmů, a proti tomu je zájem publika a veřejnosti. Záměrně říkám ,proti tomu‘, čímž konstatuji špatný stav současnosti,“ uvedl Petr Žantovský. Tyto zájmy by se přitom podle něj měly doplňovat, v České republice tomu tak ale není.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: David Daniel