Česko hledá rodiče: Startuje kampaň pro nábor pěstounů

26.09.2012 23:05

Zvýšit reputaci pěstounů ve společnosti, posílit zájem a informovanost veřejnosti o pěstounství a především pomoci najít nové pěstouny ve všech krajích ČR, to jsou hlavní cíle celostátní náborové kampaně nazvané: HLEDÁME RODIČE.

Česko hledá rodiče: Startuje kampaň pro nábor pěstounů
Foto: hledamerodice.cz
Popisek: Reklamní brožurka kampaně

Kampaň spustil Nadační fond J&T za podpory známých osobností: Davida Švehlíka, Ondřeje Vetchého a Saši Rašilova. 

„Děti mají vyrůstat v rodině, a pokud to z jakéhokoliv důvodu nemůže být rodina biologická, přichází náhradní rodiče, kteří umožní dítěti vyrůstat v přirozeném prostředí a naučit se všem sociálním i citovým vazbám, bez kterých se pak v dospělém životě neobejde. Jsou totiž věci, které zažijete jen v rodině,“ objasnila důvody, které vedly k realizaci kampaně, předsedkyně správní rady Nadačního fondu J&T Gabriela Lachoutová.

Fotogalerie: - Hledáme rodiče

Začala kampaň na podporu pěstounů dětí
Aktivita patří Nadačnímu fondu J&T
Byly natočeny tři spoty s herci Švehlíkem, Rašilov...
Tiskovka proběhla za vcelku hojné účasti obce novi...
Heslo kampaně je: Jsou situace, které zažijete jen...
Reklamní brožurka kampaně

„Přínos naší kampaně je umocněn tím, že startuje v době probíhající reformy pěstounství. Chceme upozornit, že je třeba nejen nových pěstounů, ale i nového pěstounského zákona,“ vysvětlila před novináři aktuální situaci kolem nedávného prezidentského veta zákona o sociálně-právní ochraně dětí Gabriela Lachoutová.

Informace pro všechny

Pro všechny, kteří o pěstounskou péči projeví, byť jen nezávazný, zájem, je připravena bezplatná telefonní linka 800 888 245, na níž jsou k dispozici vyškolení odborníci, kteří zájemcům zodpovědí veškeré dotazy. Detailní informace o pěstounství jsou rovněž dostupné na novém webu s interaktivní poradnou www.hledamerodice.cz a v tištěné příručce Já Pěstoun, kterou si mohou zájemci stáhnout, nebo objednat zdarma. Zájem o problematiku pěstounské péče by měl probudit také profil „Hledáme rodiče: Pěstouny“ na sociální síti Facebook. Kampaň lze podpořit také zakoupením ručně vyráběných šperků z limitované edice „Hledáme rodiče“ od známých designérek Báry Nussbaum a Terezy Šmahové. Zakoupením šperku prostřednictvím webových stránek kampaně tak přispějete na pomoc ohroženým dětem a pěstounským rodinám.

„Nesmírně si vážím všech lidí, kteří se rozhodnou poskytnout svůj domov a náruč dítěti, které zůstalo na život samo. Všichni pěstouni si zaslouží náš obdiv a jen doufám, že i prostřednictvím kampaně Hledáme rodiče bude takových lidí přibývat. V zájmu současných i budoucích pěstounů věřím, že jim stát dokáže podat v jejich těžkém úsilí pomocnou ruku,“ uvedla lektorka a pěstounka Martina Vančáková.

Kampaň Hledáme rodiče je unikátní také svým rozsahem. V rámci kampaně byla vytvořena síť regionálních neziskových organizací, které se věnují náhradní rodinné péči. Tyto organizace se postarají o všechny zájemce, kteří budou chtít vědět, jak pěstounská péče jako taková nebo například samotný výběr pěstouna v praxi probíhají. Zájemci se rovněž budou moci setkat s pěstouny ze svého regionu.

Jsou připraveni jednat nejen s rodiči, ale i úřady

„V rámci kampaně Hledáme rodiče nezůstanou stranou ani krajští a regionální politici a představitelé samospráv a OSPODů. S těmi všemi jsme připraveni jednat o vzájemné pomoci a spolupráci v naší snaze najít nový domov co největšímu počtu opuštěných dětí,“ dodala Gabriela Lachoutová.

„Pokud nemůže být dítě z jakéhokoliv důvodu ponecháno ve své biologické rodině, je pro něj alternativa pobytu v náhradní rodině tou nejlepší volbou. Každé dítě touží mít někde svůj domov a místo u stolu, naopak existuje spousta lidí, kteří mají dostatek energie i ekonomické zázemí, které jim umožní se o takové dítě postarat. Jsem proto rád, že vznikla kampaň, která pomůže dětem a náhradním rodičům se vzájemně najít,“ řekl dětský psycholog Radek Ptáček,.

Kampaň Hledáme rodiče je vyvrcholením aktivit, které Nadační fond J&T realizuje ve prospěch podpory náhradní rodinné péče. Stál již u zrodu Iniciativy za rozvoj náhradní rodinné péče a legislativní proces novely o sociálně-právní ochraně dětí pečlivě sleduje a připomínkuje od jeho samotného počátku.

Co je to Nadační fond J&T? 

Nadační fond J&T zároveň již osm let intenzivně podporuje organizace, které napomáhají rozvoji služeb pro práci v biologických rodinách, i ty, které poskytují podpůrné, odlehčovací a vzdělávací služby stávajícím a budoucím rodinám pěstounů. Za dobu své existence investoval Nadační fond J&T do pomoci v Čechách a na Slovensku přes 230 milionů korun. Vedle pomoci jednotlivým rodinám a neziskovým organizacím podporuje nadační fond rovněž odborné vzdělávací semináře např. pro orgány sociálněprávní ochrany.

Regionálními partnery kampaně jsou organizace: Středisko náhradní rodinné péče, Rozum a Cit, Kolpingova rodina Smečno, Centrum pro náhradní rodinnou péči, Amalthea, Děti patří domů, Sdružení pěstounských rodin, Domus – centrum pro rodinu, Centrum pro rodinu Náruč, Arkáda – sociálně psychologické centrum, Centrum pěstounských rodin, Náhradním rodinám, Sdružení pěstounských rodin, Trialog, ISIS – pro pomoc náhradním rodinám, Rodina u nás, Rodina svaté Zdislavy, Střed, Pěstounské rodiny kraje Vysočina, Filadelfie – Přístav Oldřichovice, Centrum psychologické pomoci, Dotek.

Mediálními partnery kampaně se stala Česká televize a celostátní noviny Deník. Kampaň je prezentována rovněž v síti venkovních reklamních ploch společností euroAWK a BigBoard.

Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

autor: ahe

Bety.cz - magazín nejen pro mámy - horoskopy, recepty, diskuse, soutěže

Bety.cz TESTOVÁNÍ - Testujte s námi nové produkty či služby a o své názory a doporučení se podělte s ostatními čtenářkami Bety.cz.

Prostřeno.cz - recepty on-line - vaření, recepty, gastronomie

reklama
Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Poznají české děti fake news? Zjistili jsme, že na vybrané školy míří inspektoři

14:22 Poznají české děti fake news? Zjistili jsme, že na vybrané školy míří inspektoři

Jak se v českých školách vyučuje mediální gramotnost, bude v letošním roce prakticky hodnotit Česká …