Kampaň spustil Nadační fond J&T za podpory známých osobností: Davida Švehlíka, Ondřeje Vetchého a Saši Rašilova.
„Děti mají vyrůstat v rodině, a pokud to z jakéhokoliv důvodu nemůže být rodina biologická, přichází náhradní rodiče, kteří umožní dítěti vyrůstat v přirozeném prostředí a naučit se všem sociálním i citovým vazbám, bez kterých se pak v dospělém životě neobejde. Jsou totiž věci, které zažijete jen v rodině,“ objasnila důvody, které vedly k realizaci kampaně, předsedkyně správní rady Nadačního fondu J&T Gabriela Lachoutová.
„Přínos naší kampaně je umocněn tím, že startuje v době probíhající reformy pěstounství. Chceme upozornit, že je třeba nejen nových pěstounů, ale i nového pěstounského zákona,“ vysvětlila před novináři aktuální situaci kolem nedávného prezidentského veta zákona o sociálně-právní ochraně dětí Gabriela Lachoutová.
Informace pro všechny
Pro všechny, kteří o pěstounskou péči projeví, byť jen nezávazný, zájem, je připravena bezplatná telefonní linka 800 888 245, na níž jsou k dispozici vyškolení odborníci, kteří zájemcům zodpovědí veškeré dotazy. Detailní informace o pěstounství jsou rovněž dostupné na novém webu s interaktivní poradnou www.hledamerodice.cz a v tištěné příručce Já Pěstoun, kterou si mohou zájemci stáhnout, nebo objednat zdarma. Zájem o problematiku pěstounské péče by měl probudit také profil „Hledáme rodiče: Pěstouny“ na sociální síti Facebook. Kampaň lze podpořit také zakoupením ručně vyráběných šperků z limitované edice „Hledáme rodiče“ od známých designérek Báry Nussbaum a Terezy Šmahové. Zakoupením šperku prostřednictvím webových stránek kampaně tak přispějete na pomoc ohroženým dětem a pěstounským rodinám.
„Nesmírně si vážím všech lidí, kteří se rozhodnou poskytnout svůj domov a náruč dítěti, které zůstalo na život samo. Všichni pěstouni si zaslouží náš obdiv a jen doufám, že i prostřednictvím kampaně Hledáme rodiče bude takových lidí přibývat. V zájmu současných i budoucích pěstounů věřím, že jim stát dokáže podat v jejich těžkém úsilí pomocnou ruku,“ uvedla lektorka a pěstounka Martina Vančáková.
Kampaň Hledáme rodiče je unikátní také svým rozsahem. V rámci kampaně byla vytvořena síť regionálních neziskových organizací, které se věnují náhradní rodinné péči. Tyto organizace se postarají o všechny zájemce, kteří budou chtít vědět, jak pěstounská péče jako taková nebo například samotný výběr pěstouna v praxi probíhají. Zájemci se rovněž budou moci setkat s pěstouny ze svého regionu.
Jsou připraveni jednat nejen s rodiči, ale i úřady
„V rámci kampaně Hledáme rodiče nezůstanou stranou ani krajští a regionální politici a představitelé samospráv a OSPODů. S těmi všemi jsme připraveni jednat o vzájemné pomoci a spolupráci v naší snaze najít nový domov co největšímu počtu opuštěných dětí,“ dodala Gabriela Lachoutová.
„Pokud nemůže být dítě z jakéhokoliv důvodu ponecháno ve své biologické rodině, je pro něj alternativa pobytu v náhradní rodině tou nejlepší volbou. Každé dítě touží mít někde svůj domov a místo u stolu, naopak existuje spousta lidí, kteří mají dostatek energie i ekonomické zázemí, které jim umožní se o takové dítě postarat. Jsem proto rád, že vznikla kampaň, která pomůže dětem a náhradním rodičům se vzájemně najít,“ řekl dětský psycholog Radek Ptáček,.
Kampaň Hledáme rodiče je vyvrcholením aktivit, které Nadační fond J&T realizuje ve prospěch podpory náhradní rodinné péče. Stál již u zrodu Iniciativy za rozvoj náhradní rodinné péče a legislativní proces novely o sociálně-právní ochraně dětí pečlivě sleduje a připomínkuje od jeho samotného počátku.
Co je to Nadační fond J&T?
Nadační fond J&T zároveň již osm let intenzivně podporuje organizace, které napomáhají rozvoji služeb pro práci v biologických rodinách, i ty, které poskytují podpůrné, odlehčovací a vzdělávací služby stávajícím a budoucím rodinám pěstounů. Za dobu své existence investoval Nadační fond J&T do pomoci v Čechách a na Slovensku přes 230 milionů korun. Vedle pomoci jednotlivým rodinám a neziskovým organizacím podporuje nadační fond rovněž odborné vzdělávací semináře např. pro orgány sociálněprávní ochrany.
Regionálními partnery kampaně jsou organizace: Středisko náhradní rodinné péče, Rozum a Cit, Kolpingova rodina Smečno, Centrum pro náhradní rodinnou péči, Amalthea, Děti patří domů, Sdružení pěstounských rodin, Domus – centrum pro rodinu, Centrum pro rodinu Náruč, Arkáda – sociálně psychologické centrum, Centrum pěstounských rodin, Náhradním rodinám, Sdružení pěstounských rodin, Trialog, ISIS – pro pomoc náhradním rodinám, Rodina u nás, Rodina svaté Zdislavy, Střed, Pěstounské rodiny kraje Vysočina, Filadelfie – Přístav Oldřichovice, Centrum psychologické pomoci, Dotek.
Mediálními partnery kampaně se stala Česká televize a celostátní noviny Deník. Kampaň je prezentována rovněž v síti venkovních reklamních ploch společností euroAWK a BigBoard.
Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.
autor: ahe