Autodrom Most: Czech Truck Prix bude k divákům ještě vstřícnější, štědřejší, nabídne řadu novinek

23.08.2016 19:23

Mostecký autodrom přivítá o víkendu 2. až 4. září už počtyřiadvacáté Czech Truck Prix (CZTP). Nejprestižnější závody každoročního kalendáře autodromu jsou součástí evropského šampionátu okruhových tahačů FIA European Truck Racing Championship (ETRC). „Naším cílem je spokojený divák. Letos se návštěvníci mohou těšit na řadu novinek a překvapení, jimž je k nám chceme nalákat, pobavit a závodní víkend jim co nejvíce ozvláštnit a zpříjemnit,“ řekla na úterní tiskové konferenci v pražském hotelu Ambassador – Zlatá Husa obchodní a marketingová ředitelka společnosti AUTODROM MOST Jana Svobodová. Novinářům byl k dispozici i kompletní tým Buggyra International Racing, nejúspěšnější tuzemský účastník seriálu ETRC.

Autodrom Most: Czech Truck Prix bude k divákům ještě vstřícnější, štědřejší, nabídne řadu novinek
Foto: Autodrom Most
Popisek: Czech truck prix
reklama

Zásadním vstřícným krokem vůči divákům, ale i zákazníkům, sponzorům a novinářům je podle sportovního ředitele autodromu Michala Marka přesunutí termínu závodů Czech Truck Prix. „Z konce srpna přesouváme závody po mnoha letech o týden, tedy na první zářijový víkend. Důvodem je dlouhodobá kolize s dalším velmi významným tuzemským podnikem, Barum Rally Zlín. Uznali jsme, že pořádat dva závody mistrovství Evropy ve stejnou dobu v tak malé zemi, jakou jsme, je kontraproduktivní. Dělíme se o média, o sponzory, o VIP zákazníky a zejména o diváky. Proto jsme ustoupili a dohodli se FIA a promotérem ETRC. Věříme, že to fanoušci ocení a přesunou se k nám i ti, kteří se chystají také na Barumku,“ uvedl.

Zároveň vyhlásil novou soutěž mosteckého autodromu pro diváky, kteří si vstupenku na CZTP zakoupí v předprodeji. „Výherce z řad běžných smrtelníků se v pátek sveze po dráze jako kopilot v závodním tahači. Oblečeme ho do kombinézy a posadíme vedle špičkového jezdce evropského šampionátu tahačů. V České republice to vůbec není běžné,“ vysvětlil Michal Marek.

Novinkou je také jednotné vstupné do celého areálu, tedy jak na divácký svah, tak i do paddocku, samého „srdce“ závodů. Zblízka si tak zájemci mohou prohlédnout i zázemí jednotlivých týmů. Děti do 130 centimetrů mají vstup zdarma, za větší děti do 18 let věk pak jejich doprovod zaplatí jen 90 korun. „Návštěvníci se mohou těšit na velký kolotoč nebo volný pád z deseti metrů. Velkému zájmu se těší speciální soutěž o 100 volných vstupenek, která končí až v pátek 2. srpna,“ doplnila Svobodová.

Upozornila, že při jednotném vstupném odpadá rozhodování, kdy se jít na závody podívat. Vstupenka platí jeden den, na jejím majiteli záleží, zda si k návštěvě autodromu vybere sobotu, nebo neděli. „Nabízí se tak možnost zakoupit vstupenku v předprodeji, a ušetřit si nepříjemné čekání ve frontě,“ shrnula výhody nového systému vstupného.

Se vstupenkou se diváci dostanou i na Grid walk, což je přístup na startovní rošt těsně před zahájením samotného závodu. Užijí si tak vzrušenou atmosféru těsně před startem a budou nablízku jezdcům a členům jejich týmů.

Na živou muziku se mohou těšit návštěvníci sobotního programu. „Podařilo se nám dohodnout s populární kapelou PORTLESS, koncert pojmeme hodně netradičně. Víc ale neprozradíme, vystoupení bude překvapením nabitého doprovodného programu,“ uvedla eventová manažerka společnosti AUTODROM MOST Tereza Zajíčková.

Doprovodný program je opravdu obsažný. Ve Fan Village se diváci mohou zúčastnit rozhovorů, autogramiád a focení jezdců. Ujít by si neměli nechat ani krátký závod na cílové rovince s vybranými závodními speciály různých druhů a typů, za volant dakarského speciálu usedne David Vršecký. Za podívanou určitě stojí také show nejlepšího českého kaskadéra na motocyklu Martina Krátkého.

Akciová společnost AUTODROM MOST provozuje stejnojmenný závodní okruh. Budoval se v letech 1978 až 1983 v místě bývalého povrchového hnědouhelného dolu Vrbenský. Nápad na stavbu autodromu sice vznikl v souvislosti s automobilovými a motocyklovými závody, hned od počátku se ovšem počítalo s jeho využitím i pro jiné účely. Autodrom tak brzy ožil také testováním závodních i nově vyvíjených vozů, výcvikem řidičů speciálních vozidel sanitních, hasičských nebo policejních, závodnickými školami či kurzy bezpečné jízdy. Tuto úlohu převzal později polygon, vybudovaný v areálu závodního okruhu v roce 2005. Stále je největším a nejkomplexnějším zařízením svého druhu v České republice, které svou dispozicí, instalovanými technologiemi a dalšími navazujícími aktivitami nabízí na ploše 13 hektarů jedinečné podmínky pro výuku a výcvik řidičů ve všech oblastech problematiky řízení vozidel veškerých druhů a tonáží.

AUTODROM MOST pořádá v současné době ve stejnojmenném areálu tuzemské i mezinárodní závody motocyklů, cestovních vozů, trucků, vytrvalostní závody a nově také rallysprintový závod. Do budoucna chystá vedení firmy další novinky nejen v oblasti motoristického sportu. Cílem je otevřít areál autodromu a polygonu široké veřejnosti a vytvořit z něj navštěvované centrum, jež bude součástí sportovního, společenského a kulturního života regionu po celý rok.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama
autor: Tisková zpráva
reklama


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Praha žádá vyčlenění lůžek pro seniory v nemocnicích, zřizovaných ministerstvem zdravotnictví

19:27 Praha žádá vyčlenění lůžek pro seniory v nemocnicích, zřizovaných ministerstvem zdravotnictví

Alarmující situace v domovech seniorů, zajištění karantény pro osoby bez domova a ochranné prostředk…