ČEZ Prodej se oficiálně připojil k deklaraci proti energetickým šmejdům

08.01.2020 8:39 | Zprávy

Představenstvo společnosti ČEZ Prodej schválilo druhou verzi Deklarace na ochranu spotřebitelů.

ČEZ Prodej se oficiálně připojil k deklaraci proti energetickým šmejdům
Foto: ČEZ
Popisek: Logo ČEZ

„Deklarace dodavatelů elektřiny a plynu na ochranu spotřebitelů“ je iniciativou Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR (SOCR ČR) a dodavatelů energií napříč trhem, kteří chtějí dále kultivovat obchodování s elektřinou a plynem, posílit práva zákazníků a bojovat proti takzvaným „energetickým šmejdům“. Deklarace si klade za cíl připravit půdu pro novelu energetického zákona a umožnit její snazší převedení do praxe.

„Podporujeme a jsme velkým propagátorem Deklaraci na ochranu spotřebitelů, protože chceme zákazníky lépe chránit. Zejména v případě, když zákazník odchází od jednoho dodavatele ke druhému, je tato ochrana v současnosti nedostatečná. Především při podomním prodeji dostávají zákazníci k podpisu smlouvy, které obsahují různé skryté pokuty a kličky. Problémem jsou i plné moci bez jakéhokoliv omezení na dobu neurčitou, které jsou zneužívány roky po podpisu a u nichž často zákazník ani neví, že je podepsal,“ říká generální ředitel ČEZ Prodej Tomáš Kadlec.

ČEZ Prodej již před několika lety zrušil nabídku svých produktů prostřednictvím podomního prodeje. Má vlastní etický kodex, jehož dodržování od všech svých zaměstnanců vyžaduje, a na etický rozměr podnikání klade obzvláštní důraz. Jako první společnost v Česku nyní například provedl audit i u svého subdodavatele, zaměřený na dodržování podmínek ochrany osobních údajů (tzv. GDPR). Pravidelně si také nechává od renomovaných externích společností měřit zákaznickou spokojenost, na jejímž základě jsou odměňováni pracovníci call center a zákaznických center. Známkou za jedna hodnotí obsluhu ČEZ Prodej 96 procent zákazníků.

ČEZ rovněž vůbec nevyužívá služeb zprostředkovatelů, kteří pro řadu obchodníků dojednávají smlouvy se zákazníky. Důvodem je, že právě na zprostředkovatele nyní státní orgány (v tomto případě Česká obchodní inspekce) registrují nejvíce stížností. Jedním z častých podvodných praktik zprostředkovatelů jsou například neexistující aukce energií, které zákazníkům nabízejí při podomním prodeji, po telefonu nebo prostřednictvím různých pochybných webových stránek.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

A vy neklidní nejste?

Vy jste v průzkumech dvouciferného výsledku nedosáhli vůbec a po posledních volbách jste vyprázdnili i lavice ve sněmovně. Jak vidíte budoucnost komunistů?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

České dráhy: V apce Můj vlak i jízdenky Veřejné dopravy Vysočiny

16:08 České dráhy: V apce Můj vlak i jízdenky Veřejné dopravy Vysočiny

České dráhy ve spolupráci s Krajem Vysočina zavádějí novinku do mobilní aplikace Můj vlak.