Ve srovnání s rokem 2015 zaznamenali inspektoři ČOI při kontrolách v roce 2016 nárůst nedodržení zákonných povinností o 12 procent. Nejčastěji se jednalo o porušení povinnosti informovat spotřebitele o ceně prodávaných výrobků a poskytovaných služeb nebo nevydání písemného potvrzení o převzetí objednávky. „Pohřebnictví je specifickou oblastí služeb, která je spotřebiteli velice osobně vnímána. Vzhledem k tomu, že se situace oproti minulému roku zhoršila a v každé druhé provozovně byly zjištěny nedostatky, bude se ČOI problematice pohřebních služeb věnovat i v roce 2017,“ uvedl ústřední ředitel České obchodní inspekce Mojmír Bezecný.
V období od 1. 4. 2016 do 30. 9. 2016 se uskutečnily dvě kontrolní akce, které měly za úkol prověřit poskytování pohřebních služeb v souladu se zákonem o ochraně spotřebitele (č. 634/1992 Sb.) a zákonem o pohřebnictví (č. 256/2000 Sb). Celkem bylo provedeno 171 kontrol, kdy v 89 případech bylo zjištěno porušení obecně závazných právních předpisů, což představuje 52,1 %. Jedná se o 12 % nárůst zjištěných porušení oproti minulému roku, kdy zjištěné nedostatky dosahovaly 39,3 %. Chování poskytovatelů pohřebních služeb se za uvedené období zhoršilo.