Cílem této výluky je kompletní sanace výhybky č. 1 ve stanici Želivského včetně přípojných polí výhybky, tj. dodavatelsky provedená úplná výměna kolejiva, pražců i štěrkového lože včetně systému odvodnění výhybky. Souvislá výluka bude současně využita i pro další práce, provedené vlastními silami, které by se zdlouhavě a s daleko vyššími náklady prováděly v nočních přepravních výlukách. Ve vyloučeném úseku trati se vymění konzole přívodní kolejnice včetně kotevních šroubů a plastbetonových podpor, v depu Hostivař pak dojde k dílčí výměně dřevěných pražců. V průběhu výluky bude v tunelech pracovat až 70 zaměstnanců, celkové náklady na provedené práce dosahují zhruba 4 mil. Kč.
„Plánovanými opravami pokračujeme v postupné modernizaci pražského metra. Případné komplikace bude Dopravní podnik minimalizovat kvalitní náhradní dopravou v uvedené oblasti a informačním servisem před i v průběhu výluky,“ uvedl Ladislav Urbánek, dopravní ředitel DPP.
O připravované výluce budou cestující informovat letáky ve stojanech či informačních vitrínách stanic metra a ve vozech povrchové dopravy. V průběhu obou dní trvání výluky (přibližně mezi 8:30 a 20:00) bude ve vyloučeném úseku nasazeno 12 informátorů v reflexních vestách, kteří budou připraveni poradit cestujícím (v češtině i angličtině) aktuální dopravní spojení. Od středy 13. 4. bude na výluku upozorňovat rovněž hlášení ve stanicích metra.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva