FAEI: Staví si mileniálové při výběru vlastního bydlení vzdušné zámky?

16.12.2017 16:41 | Zprávy

Výběr nemovitosti patří k jednomu z nejdůležitějších životních rozhodnutí. Jakým způsobem k němu přistupují mileniálové, tedy generace dospívající na přelomu tisíciletí? Odráží se v jejich způsobu myšlení stále se zrychlující digitální doba, ve které se narodili, dospívali, případně vystudovali a nastoupili do prvního zaměstnání? A dají se z jejich chování, životních postojů a formy sebeprezentace vyvodit nějaké obecné závěry, nebo je tato generace příliš neuchopitelná?

FAEI: Staví si mileniálové při výběru vlastního bydlení vzdušné zámky?
Foto: faei.cz
Popisek: Finanční a ekonomický institut - logo

Na tyto otázky odpovídá realitní kancelář LEXXUS, která se dlouhodobě zabývá analýzou chování tzv. generace Y na rezidenčním trhu. Ta se sice zdá názorově roztříštěná, většinu jejích zástupců však charakterizuje optimismus, liberální myšlení a poměrně velké sebevědomí. Chtějí si plnit své sny, ale často jednají impulsivně a jejich iluzorní představy se střetávají s realitou – např. právě při výběru nového bydlení či žádosti o hypoteční úvěr.

Mileniálové: generace digitální éry nebo sebevědomé individuality?

Mileniálové tvoří cca 25 % společnosti. Zařadit je do jedné skupiny je poměrně těžké, ne-li nemožné. Velmi často jde o silné individuality, které se jakémukoli škatulkování brání. Přesto však existuje několik základních rysů, které má většina zástupců této generace společné. Jejich chování a myšlení totiž výrazně ovlivňují digitální technologie, které je doprovázejí na každém kroku, zrychlený vývoj moderní doby a rozvolněná výchova. Jsou považováni za velmi liberální, ambiciózní, netrpělivé a otevřené novým směrům nebo ideám. Chtějí se bavit, plnit si své sny, poznávat okolní svět a prezentovat své zážitky na sociálních sítích. Z toho vyplývá, že mají zcela odlišný pohled na osobní život, vztahy a kariéru než jejich rodiče. Denisa Višňovská, partner realitní kanceláře LEXXUS, dělí mileniály na dvě skupiny podle jejich postoje k osobnímu vlastnictví a výběru bydlení: „První skupina mileniálů nemá ráda dlouhodobé závazky a život na jednom místě tak považuje za příliš svazující. Její zástupci chtějí cestovat, vzdělávat se a sdílet vše, co se sdílet dá – tedy i bydlení. Druhou skupinu tvoří většinou mladé páry, které se chtějí usadit, a proto plánují koupi vlastního bydlení. Stimul k tomuto důležitému životnímu kroku dává většinou žena, muži si chtějí udržet svou nezávislost a svobodu co nejdéle.“

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Marek Benda byl položen dotaz

To, že některá média budete ignorovat řeší podle vás co?

Neměli byste se chovat spíš přesně obráceně a komunikovat a vysvětlovat vaše počínání a rozhodnutí? Protože nejen já jim mnohdy absolutně nerozumím. A když koukám, tak vy třeba nereagujete ani s těmi, co se vás zde na něco slušně ptají. Se pak nedivte, že dáme hlas někomu, kdo se s námi bavit hodlá....

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

DPP mění další dřevěné pražce na trati metra C

10:17 DPP mění další dřevěné pražce na trati metra C

Dopravní podnik hl. m. Prahy využiívá začátek prázdnin k výměně 341 dřevěných pražců v metru C za be…