Úkol vyplývá generálnímu dodavateli a smluvnímu provozovateli Kapsch ze smlouvy o službách provozování tuzemského mýtného systému. Obnově podléhají technické a programové komponenty mýta, zejména jeho centrální systém a infastruktura. Právě klíčové prvky centrálního systému byly modernizovány za plného provozu mýta o víkendu ze 7. na 8. prosince.
„Vše proběhlo hladce a s minimálními dopady na uživatele mýta. Přitom šlo o operaci srovnatelnou svým rozsahem a složitostí se spouštěním nešťastného centrálního registru vozidel,“ dodává Karel Feix, ředitel Kapsch v České republice.
Podle něj lze s malou nadsázkou prohlásit, že stát si před lety koupil mýtné systémy dva, ten z roku 2007 a ten modernizovaný a plně funkční, který bude mít v majetku k roku 2017. Proces obnovy a modernizace je s ohledem na životnost jednotlivých komponent rozdělen do několika etap. Práce na mýtných a kontrolních branách proběhly v letech 2012 a 2013. Síť kontaktních a distribučních míst byla obnovena v létě letošního roku. U vozidel mobilní kontroly se tak děje průběžně, a to buď po najetí 300 tisíc kilometrů, nebo uplynutím tří let od uvedení do provozu. Práce na nejdůležitějším centrálním systému s klíčovými prvky jako je Databáze mýtných a kontrolních transakcí nebo Centrum zákaznické podpory mýta byly naplánovány na pomikulášský víkend. Obnova poslední části - Datového skladu pro mýto a telematiku - proběhne v únoru 2014.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva