Národní technické muzeum zve na Den otevřených dveří v chomutovském depozitáři železničního muzea

22.08.2016 21:01

Ve dnech 26. až 28. srpna 2016 bude pro veřejnost opět otevřen železniční depozitář Národního technického muzea v Chomutově.Pouze v sobotu 27. srpna 2016 v rámci tradiční akce nazvané „Z muzea do muzea“ vypraví České dráhy z Muzea ČD v Lužné u Rakovníka do Chomutova zvláštní vlak.

Národní technické muzeum zve na Den otevřených dveří v chomutovském depozitáři železničního muzea
Foto: wikipedia
Popisek: Národní technické muzeum.

Národní technické muzeum v Praze založené roku 1908 spravuje největší státní sbírku historických kolejových vozidel na území České republiky. Při příležitosti výročních Dní otevřených dveří mohou všichni zájemci o dopravní techniku, zejména o dějiny a vývoj kolejové drážní dopravy, navštívit běžně nepřístupné prostory, ve kterých jsou uložena a příležitostně vystavována historická kolejová vozidla ze sbírky Národního technického muzea. Zpřístupnění železničního depozitáře připravuje NTM jako každoročně ve spolupráci s městem Chomutov, Českými dráhami a Ministerstvem kultury ČR.

Návštěvníci si budou moci prohlédnout téměř 100 kolejových vozidel několika rozchodů a nejrůznějších typů – od drezíny z roku 1850 a parní lokomotivy vyrobené v roce 1870 až po kolejový sněhový pluh z roku 1980. K vidění budou lokomotivy bývalých ČSD, salonní, osobní i motorové vozy, elektrické a motorové lokomotivy, historické drezíny, ale i vozidla, která donedávna sloužila v pravidelném provozu u Českých drah a teď jsou připravena pro zachování ve sbírce Národního technického muzea.

V popředí 475.1142 v pozadí 477.060.

Největším lákadlem budou parní lokomotivy v čele s rychlíkovým „Albatrosem“ 498.106, který v srpnu 1964 vytvořil dosud nepřekonaný rekord parních lokomotiv tehdejších Československých státních drah rychlostí 162 km/h. Majestátní obdiv budí rovněž první poválečná lokomotiva 534.0301, kterou dodaly Škodovy závody už 22. prosince 1945, nebo tramvajová parní lokomotiva „Gartenau“ vyrobená v Linci roku 1887. Stranou pozornosti jistě nezůstane ani část kolekce salonních vozů NTM zastoupená v depozitáři vyhlídkovým salonním vozem Ústecko-teplické dráhy z roku 1900, jenž pochází ze smíchovské továrny F. Ringhoffera, nebo salonním vozem vyrobeným Kopřivnickou vozovkou v roce 1906 pro barona Adolpha Rothschilda.

Dále zde mohou návštěvníci spatřit mimo jiné kolejový rotační parní sněhomet značky Henschel und Sohn z roku 1943 a ozubnicovou tendrovou parní lokomotivu 404.003.

Více informací: http://www.cdmuzeum.cz/

Redakci PL můžete podpořit i zakoupením předplatného. Předplatitelům nezobrazujeme reklamy.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Marian Jurečka byl položen dotaz

Jaké jsou důvody pro zvýšení věkové hranice odchodu do penze ?

Jaké jsou důvody pro změny odchodu do penze našich občanů v 68 letech,když v žádném evropském státě není hranice odchodu do penze tak vysoká, přičemž spousta zemí je na tom ekonomicky podstatně hůře ? Nejde ze strany KDU-ČSL o další asociální opatření ?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Hrad: Prezident republiky kondoloval tureckému prezidentovi

13:30 Hrad: Prezident republiky kondoloval tureckému prezidentovi

Prezident republiky Miloš Zeman zaslal kondolenční telegram Recepu Tayyipu Erdoganovi, prezidentovi …