Po výhybkách z Pražské strojírny budou jezdit tramvaje až na Novém Zélandu

03.02.2024 22:08 | Tisková zpráva

Kromě Austrálie bude Pražská strojírna dodávat své výrobky i na Nový Zéland. Muzeum dopravy a technologií (MOTAT) v Aucklandu si objednalo dvě atypické výhybky. Na dlouhou cestu na druhou stranu zeměkoule se vydají na jaře letošního roku.

Po výhybkách z Pražské strojírny budou jezdit tramvaje až na Novém Zélandu
Foto: pstroj.cz
Popisek: Pražská strojírna - logo

K podpisu smlouvy mezi MOTAT a Pražskou strojírnou došlo v září loňského roku, termín dodání byl stanoven na 15. května 2024. Předmětem zakázky jsou dvě výhybky včetně přestavníků.

Z technického hlediska jsou dodávané výhybky unikátní tím, že jsou dvojrozchodné, a navíc blízkostí obou rozchodů. Kromě standardního rozchodu 1435 milimetrů umožňují jízdu i tramvajím s rozchodem 1219 milimetrů. Namísto standardního jednojazykového řešení výměn budou výhybky obsahovat tři čepové jazyky.

Anketa

Funguje náš stát dobře? Jste spokojeni s úřady, zdravotnictvím, sociálními službami apod.?

1%
96%
hlasovalo: 32565 lidí

„Vzhledem k místním podmínkám muzea, kde tratí projíždí tramvaje i z velmi vzdálených historických období, se nám jednojazykové řešení výměn, které se v této situaci obvykle volí, nezdálo příliš bezpečné. Nabídli jsme proto zákazníkovi bezpečnější řešení pomocí tří čepových jazyků, které přijal, říká Robert Masarovič, předseda představenstva a generální ředitel Pražské strojírny a. s.

Pražskou strojírnu coby dodavatele kolejových řešení doporučil svým novozélandským partnerům dopravní podnik australského města Melbourne. Ten patří mezi dlouholeté obchodní partnery Pražské strojírny a je jedním z jejích nejvýznamnějších odběratelů. Prvotní poptávka na výrobu výhybek pro MOTAT tak přišla právě od DP Melbourne. Detaily zakázky už si pak ale řešilo muzeum samo.

„Vzhledem k malé zkušenosti s výhybkářskou terminologií na Novém Zélandu i s ohledem na výrazný časový posun nebyla obchodní jednání úplně snadná. I díky našim bohatým zkušenostem z mnoha dalších světových trhů jsme ale nakonec vše zvládli ke vzájemné spokojenosti,“ nastiňuje úskalí obchodních jednání přes půl světa Robert Masarovič.

Muzeum dopravy a technologií (MOTAT) v novozélandském Aucklandu vzniklo v šedesátých letech 20. století a do dnešní doby se vystavené kolekce rozrostly na více než 300 000 položek. MOTAT se mimo jiné stará o flotilu tramvají, které původně jezdily ve městech na Novém Zélandu a v Austrálii. Kromě řady elektrických tramvají zahrnuje sbírka i rarity jako je dvoupatrová tramvaj či vzácná parní tramvaj. Jednotlivé expozice muzea propojuje přibližně dva kilometry dlouhá trať sloužící k přepravě návštěvníků.

Zakázka pocestuje z Prahy do Aucklandu kontejnerovou přepravou, kterou si bude zajišťovat zákazník sám.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Tomáš Czernin byl položen dotaz

Válka na Ukrajině

Pane senátore, opravdu věříte tomu, že má Ukrajina šanci Rusko porazit, a že ji USA a ostatní budou podporovat do nekonečna? Nechápejte mě špatně, přeji si, aby Ukrajina Rusko porazila, ale myslím, že je to dost nereálná vize. A co mě ještě na vašem komentáři zarazilo je, že v něm vůbec nepíšete o m...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Správa železnic: Poslední část Fantovy budovy projde rekonstrukcí

7:14 Správa železnic: Poslední část Fantovy budovy projde rekonstrukcí

Správa železnic plánuje ještě letos odstartovat druhou část rekonstrukce interiéru ve Fantově budově…