Pražská strojírna: Tramvajová síť v Praze se rozrůstá skrz Barrandov i díky našim výrobkům

09.12.2021 11:48 | Tisková zpráva

Pražská strojírna dodává své výrobky pro realizaci první části prodloužení tramvajové tratě ze zastávky Sídliště Barrandov do Slivence.

Pražská strojírna: Tramvajová síť v Praze se rozrůstá skrz Barrandov i díky našim výrobkům
Foto: pstroj.cz
Popisek: Pražská strojírna - logo

Jakékoliv prodloužení tramvajové tratě je v pražské dopravě považováno za významnou událost, která byla v takovémto rozsahu realizována naposledy před dvaceti lety

Anketa

Musíte v posledních týdnech šetřit na jídle?

65%
11%
hlasovalo: 39583 lidí
. Vzniknou dvě nové zastávky – Kaskády a Holyně. Právě na ty dodává Pražská strojírna křížový přejezd, úvrať a další komponenty.

„Jedná se o další významnou novostavbu rozšiřující tramvajovou kolejovou síť v Praze a zlepšující dopravní obslužnost v rozvíjející se oblasti v okolí Barrandova. Praha si uvědomuje vysokou hodnotu tramvajové sítě pro dopravu, je to nejvíce efektivní nástroj masového přesunu lidí ve městech. Mobilita lidí přispívá k zaměstnanosti, ta zase k prosperitě měst,“ vysvětluje Robert Masarovič, předseda představenstva a generální ředitel Pražské strojírny a. s.

Nová tramvajová trať bude v tomto prodloužení dlouhá zhruba jeden kilometr. V její první části bude dočasně končit v zastávce Holyně, kam Pražská strojírna dodává křížový přejezd. Díky přejezdu zde budou moci tramvaje linky číslo 5 s kabinami řidiče na obou koncích měnit směr z centra pro jízdu zpět.

Zastávka Kaskády, která byla pojmenovaná podle nedaleko umístěného stejnojmenného developerského projektu, bude ukončena úvratí taktéž vyrobenou Pražskou strojírnou.  I zde je řešení dočasné, než bude realizována druhá část výstavby do konečné zastávky Slivenec. Ta je v tuto chvíli teprve v přípravě kvůli majetkoprávním sporům. Právě majetkoprávní problémy prodloužily schvalovací proces i části první, přípravy na stavbu trvaly dlouhých 14 let. 

Na novou tramvajovou trať bude Pražská strojírna dodávat také ohýbané kolejnice, žlábkovací profil pro vignolové kolejnice, které se používají z důvodů nižších nákladů stále častěji i pro tramvajové tratě, a také zarážedla na konci trati. Stavba potrvá až do léta roku 2022.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

komunikace

Jak víte, že když vy teď o důchodové reformě nechcete s vládou komunikovat, že oni pak budou komunikovat s vámi? Není tohle hlavní problém, že se na zásadních věcech nedokážete dohodnout? A ještě jedna věc, s kým budete chtít vládu tvořit, když to odmítáte se SPD a evidentně se stranami SPOLU se na ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

17. týden na trhu pohonných hmot ČMKB

10:42 17. týden na trhu pohonných hmot ČMKB

Denní kontrakty motorové nafty na trhu pohonných hmot Českomoravské komoditní burzy Kladno se v 17. …