Na jedné straně dochází a možná – doufáme – že ještě dojde k významným posunům v kompetencích Českého telekomunikačního úřadu v oblasti řešení stížností spotřebitelů formou mimosoudních urovnání. Stále věříme, že se s takovýmto úkolem státní orgán vyrovná se ctí a tento vývoj dosud podporujeme, dokonce podněcujeme.
„Ony rozpaky se týkají oblasti kvality a zejména dostupnosti poštovních služeb, což je ze zákona kompetence právě uvedeného úřadu. Povinností našeho sdružení je rozpaky vysvětlit a ventilovat, což činíme touto zprávou,“ informuje Libor Dupal, předseda SČS.
Český telekomunikační úřad (ČTÚ) totiž v souladu s nedávnou novelou zákona o poštovních službách oznámil návrh na stanovení minimálního počtu pošt nutných k zajištění základních poštovních služeb v České republice1. Vycházel z vlastní vyhlášky z prosince předešlého roku, v níž nově stanovil parametry dostupnosti základních poštovních služeb. Potud vše v pořádku.
Nyní úřad navrhl, že pro příště dostačuje 2.100 pošt namísto dosavadních více než 3.200.
Že se tím radikálně zhorší dostupnost poštovních služeb, je zřejmé asi každému, ale posoudit dopad konkrétně, to jistě jednoduché není. Naše sdružení se opodstatněně obává, že dopad bude dramatický pro náš venkov, neboť Česká pošta si vyhodnotí situaci ekonomicky (to jí zalívat nebudeme, od toho je regulace, aby základní služby byly dostupné „běžně“, nejenom v centrech hustého osídlení.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva