SŽDC: Modernizace kolejí do Černošic i elektrizace trati do Hustopečí u Brna mohou začít

20.08.2019 11:49

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) podepsala v tomto týdnu smlouvy se zhotoviteli dvou významných investičních akcí na své síti v celkové hodnotě bezmála 5 miliard korun. Optimalizací úseku mezi pražským Smíchovem a Černošicemi fakticky začne přestavba důležité příměstské trati z Prahy do Berouna. Na jižní Moravě pak projde modernizací a elektrizací perspektivní regionální železnice ze Šakvic do Hustopečí u Brna.

SŽDC: Modernizace kolejí do Černošic i elektrizace trati do Hustopečí u Brna mohou začít
Foto: SŽDC
Popisek: SŽDC

Optimalizace trati Praha Smíchov – Černošice

Prvně jmenovaná stavba představuje přestavbu téměř devítikilometrového úseku ležícího z velké části na území hlavního města. V rámci stavby se optimalizují provozní parametry na současně požadovanou úroveň, čímž dojde k zvýšení bezpečnosti a plynulosti dopravy a zajištění spolehlivosti provozu. Dojde ke zvýšení rychlosti na 100 až 130 km/h pro běžné vlaky a na 120 až 140 km/h pro naklápěcí soupravy. Celý úsek bude mít po skončení prací nové trakční vedení.

Předmětem projektu je nejen kompletní rekonstrukce traťových úseků, ale také stanice Praha-Radotín. Zcela nová nástupiště získá zastávka Praha-Velká Chuchle, která bude přesunutá blíž k obytné zástavbě.  Všechna nástupiště budou přístupná pro osoby s omezenou schopností pohybu a orientace, v Praze-Radotíně se proto vybudují výtahy. Přestavbou projde i odbočná trať do Prahy-Vršovic seřaďovacího nádraží, která bude rekonstruována po výjezd z Chuchelského tunelu.

Zhotovitelem stavby bude sdružení firem EUROVIA CS, STRABAG Rail, GJV Praha a Elektrizace železnic Praha. Předpokládané celkové investiční náklady dosahují výše 3,1 miliardy korun. Dokončení prací se předpokládá v září 2021.

Modernizace a elektrizace trati Šakvice – Hustopeče u Brna

Velmi výraznou proměnu přinese modernizace a elektrizace trati Šakvice – Hustopeče u Brna, která umožní zavést vlakové spojení z Hustopečí do centra moravské metropole bez nutnosti přestupu. Dnes je na této regionální dráze zavedena osobní doprava pouze v pracovní dny, vlaky mohou jezdit maximálně 60 km/h. Stejně rychle budou po skončení prací zajíždět elektrické soupravy do koncové stanice Hustopeče u Brna, v mezistaničním úseku zrychlí až na 85 km/h.

V Hustopečích se vybudují dvě nástupiště s délkou hrany 170 metrů. Cestujícím bude sloužit nový informační systém. Dále se zde nainstaluje staniční zabezpečení 3. kategorie, které se bude dálkově ovládat z CDP Přerov. Nezbytnými úpravami projde také kolejiště ve stanici Šakvice. Díky uvedeným úpravám se cestující dostanou vlakem z Hustopečí až do centra Brna za 35 minut.

Zhotovitelem stavby bude sdružení firem Subterra, OHL ŽS, FIRESTA-Fišer, rekonstrukce, stavby a Elektrizace železnic Praha. Předpokládané celkové investiční náklady dosahují 1,6 miliardy korun. Dokončení prací se předpokládá v prosinci příštího roku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Jana Bačíková, MBA byl položen dotaz

Jak dlouho myslíte, že vaše důchodová reforma vydrží?

Dobrý den, zajímalo by mě, k čemu je dobrá důchodová reforma, na které nepanuje mezi vládou a opozicí shoda? Protože co když se nějaká schválí a jiná (další) vláda, ji zase zruší? Myslíte, že to prospěje něčemu pozitivnímu? Proč je takový problém se dohodnout? Vy jste sice opozici k jednání přizvali...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Lesy ČR postavily nádrž na úpatí nejvyššího vrcholu Jizerských hor

22:03 Lesy ČR postavily nádrž na úpatí nejvyššího vrcholu Jizerských hor

Stavbu retenční nádrže Perlík za 7,8 milionu korun dokončily Lesy České republiky na úpatí Smrku, ne…