11 604 858 korun za odvoz suti ze stavby. Manžel moderátorky Witowské začal úřadovat. Vedení Prahy navzdory

24.01.2019 16:01

ParlamentníListy.cz v uplynulých týdnech získaly řadu poznatků, které hovoří o dění na DP hlavního města Prahy. Nejdříve šlo o nákup reklamních předmětů za obrovské částky, poté jsme informovali o interním auditu, který se pozastavuje nad některými kroky někdejšího technického ředitele Šurovského. Také jsme získali trestní oznámení, které míří právě na Jana Šurovského, ale také na exředitele DP Gillara a taktéž na Filipa Tuláka, který dříve působil v odboru investic.

11 604 858 korun za odvoz suti ze stavby. Manžel moderátorky Witowské začal úřadovat. Vedení Prahy navzdory
Foto: repro youtube, tan
Popisek: Petr Witowski

Další zajímavý materiál, který máme k dispozici, hovoří o plánované demolici vozovny Hloubětín. Ta je v provozu již od roku 1951, v roce 1999 prošla kompletní rekonstrukcí, která trvala více než rok. Jenže v roce 2013 se začal řešit problém se střechou, která byla podepřena lešením, čímž se omezil provoz tramvají na některých kolejích. Rok poté se už začalo mluvit o stavbě nové vozovny a kompletní demolici té původní.
 
Dne 27. září 2018 bylo vyhlášené poptávkové řízení s názvem „Výběr zhotovitele, výstavba nové vozovny Hloubětín I. fáze – havarijní bourání“.
 
 
Začátkem letošního roku byla podepsána rámcová smlouva se společností OHL ŽS, a.s., ve věci bourání haly v hodnotě 62 709 481 korun. Tu podepsali současný ředitel DP Petr Witowski a místopředseda představenstva Ladislav Urbánek. A podepsali ji i přes to, že náměstek primátora pro dopravu MHMP a šéf dozorčí rady DPP Adam Scheinherr pro deník Zdopravy.cz řekl: „Nové vedení Prahy totiž zatím zastavilo podepsání smlouvy na chystanou demolici. Samotná demolice by byla hodně nákladná.“
 
 

Anketa

Chcete, aby vláda Andreje Babiše dovládla až do konce volebního období?

89%
11%
hlasovalo: 13736 lidí
A teď trochu blíže k tomu, jak společnost svoji práci ocenila. Celá demolice vozovny Hloubětín by měla být provedena ve čtyřech etapách. První etapa, provádění podpěrných konstrukcí, by měla zabrat 35 dní a DPP za ni mají zaplatit 6 840 277 korun. Ve druhé etapě budou prováděny přípravné práce a odstřel samotné stavby, na to je vyhrazených 41 dní a 35 693 765 korun. Třetí etapa práce je odvoz suti z odstřelu, ta by se měla odvézt během 46 dnů a cena? 11 604 858 korun. V poslední etapě by se měly dobourat přístavky, práce by měly probíhat 92 dní a DPP za to zaplatí 8 570 379. Dohromady tedy 62 709 481 korun, které by OHL ŽS, a.s., od DPP získala.
 
 
Dodejme na tomto místě, že ParlamentníListy.cz k tématu obdržely desítky stran materiálů, zejména interního charakteru.
 
Velké pochybnosti také budí časová souslednost úkonů DP ve vztahu k vybrané společnosti. 5. listopadu posílá společnost OHL ŽS dopis DP, zda se může účastnit poptávkového řízení. 13. listopadu je vyhlášen výsledek, že byla vybrána společnost OHL ŽS, a až den poté, 14. listopadu, posílá DP dopis společnosti OHL ŽS, že byla do poptávkového řízení zařazena.
 
 
Je zde ale mnoho dalších problémů, na které upozorňuje materiál, jenž máme k dispozici. Projekt vozovny je extrémně předražený, jedno parkovací místo pro tramvaj vychází přibližně na dvojnásobek průměrné ceny v Evropě. Nová hala také nerespektuje aktuální uspořádání kolejí, které bylo kompletně vybudováno teprve před osmnácti lety, v nové hale by muselo dojít ke kompletnímu předělání. Na demolici nebylo vypsáno výběrové řízení, výběr dodavatele bouracích prací byl proveden poptávkovým řízením.
 
Velmi podivně se jeví i fakt, že DP rámcovou smlouvu s OHL ŽS na demolici podepsal, přestože radní Scheinherr projekt zatím pozastavil. Toho jsme se zeptali na jeho názor k plánované demolici, ale i jak je možné, že šéf pražského Dopravního podniku Petr Witowski smlouvu podepsal, přestože ji sám Scheinherr pozastavil. Dotyčný politik nebyl během několika dnů schopen odpovědět.  
 
Autory textu můžete oslovit prostřednictvím emailu B.Richterova@ParlamentniListy.cz a T.Novy@ParlamentniListy.cz.
 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: B. Richterová a T. A. Nový

migrační pakt

Dobrý den, prý budete ve sněmovně jednat o migračním paktu. Znamená to, že jde ještě zvrátit jeho schválení nebo nějak zasáhnout do jeho znění? A můžete to udělat vy poslanci nebo to je záležitost jen Bruselu, kde podle toho, co jsem slyšela, ale pakt už prošel. Tak jak to s ním vlastně je? A ještě ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ne, nic. Ukrajina zklamána nejbližším spojencem

7:43 Ne, nic. Ukrajina zklamána nejbližším spojencem

Prezident Ukrajiny Volodymyr Zelenskyj před pár dny sdělil členům NATO, že Ukrajina potřebuje minimá…