Argumenty Věcí veřejných podpořilo několik nezávislých expertů, tvrdí Babák. Podle jejich názoru potřebuje český rozpočet k návratu do zelených čísel snížení spotřební daně na naftu alespoň o 1,8 korun. „Náš pozměňovací návrh na snížení spotřební daně na naftu o 2,5 koruny leží v Poslanecké sněmovně několik měsíců a opakovaně pro něj hledáme podporu,“ navrhuje řešení Babák.
V roce 2009 tankovalo u Českých pump více než padesát procent kamionů, to znamenalo, vyšší příjem do rozpočtu. Ministerstvo financí počítalo, že po zvýšení spotřební daně vybere ještě více. „Opět zafungovala Lafferova křivka. Daně jsou tak vysoké, že výnos z jejich výběru klesá. V okolních zemích je nafta výrazněni levnější, proto směřuje spotřeba tam,“ pokračuje Babák.
Moderní kamiony jsou schopny na jednu nádrž ujet tisíce kilometrů, z toho vyplývá možnost vyhnout se tankování drahých pohonných hmot. Alarmujícím faktem je, že i lidé z příhraničních oblastí preferují tankování například v Polsku. „České republice, která patří mezi tranzitní země, zůstanou pouze zničené silnice z přetížených kamionů, bez finančních rezerv na opravy,“ uzavírá poslanec a ekonomický expert VV Babák.
Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: joh