Babiš si brousí zuby na nejposlouchanější rádio. A prý i na Novu či Primu

20.11.2013 7:11

Bohatý podnikatel a nyní i úspěšný lídr politického hnutí ANO Andrej Babiš zřejmě hodlá vybudovat svůj velký mediální dům. Po koupi vlivných deníků Mladá fronta Dnes a Lidové noviny od jejich německého majitele se chystá na koupi dalšího významného média - nejposlouchanějšího českého rádia, rádia Impuls. Informují o tom Hospodářské noviny, podle nichž si Impuls naladí denně 1,05 milionů posluchačů.

Babiš si brousí zuby na nejposlouchanější rádio. A prý i na Novu či Primu
Foto: Daniela Černá
Popisek: Andrej Babiš při besedě s občany v ostravském Domu kultury

Babiš listu svůj záměr potvrdil, nicméně uvedl, že zatím ještě není nic rozhodnuto. Rádio Impuls patří společnosti Londa, v níž třetinový podíl vlastní český podnikatel Ivan Baťka, dvě třetiny patří německé mediální společnosti Eurocast. Deník odhaduje cenu společnosti Londa na 0,5 až 0,75 miliard korun. Rádio Impuls loni vydělalo před zdaněním a odpisy 90 milionů korun.

Babiš měl prý zájem i o koupi mediálního domu Media Bohemia. Tomu patří sítě regionálních rádií Hitrádia, Rock Radia, Fajn Radia a rádia Blaník. V součtu stanice Media Bohemia poslouchá denně okolo 1,5 milionu lidí. Tato regionální rádia podle listu ale na prodej nejsou.

Majitel Agrofertu a šéf hnutí ANO podle deníku dál usiluje o koupi televize, zájem má jen o nejsilnější. V jeho hledáčku je tak jen Prima nebo Nova. Ani jedna z nich ale na prodej není.

List také cituje šéfa mediální agentury Aegis Media Petra Chajdu, podle kterého investice do rádií a tisku nedávají ekonomický smysl, protože zájem inzerentů o tyto typy médií klesá. „Otázka zní, zda je záměrem těchto akvizic vybudovat vertikální mediální strukturu, tedy vlastnit několik typů médií, nebo získat mediální vliv. Kdyby chtěl skutečně vybudovat vertikální strukturu, což by ekonomicky dávalo smysl, tak musí ještě koupit televizi a ideálně i silný internetový portál. Nemůže to ale být televize, která dosahuje sledovanosti kolem čtyř procent, musí mít velký tržní podíl. To znamená, že to musí být buď Nova, nebo Prima. A to je asi největší oříšek, protože podle mne ani jedna z těchto televizí není v nejbližší době k prodeji. Můžeme se ale nechat překvapit,“ citoval list Chajdu.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: vam

PhDr. Lubomír Zaorálek byl položen dotaz

Stejné mzdy za stejnou práci v celé Evropě

Zajímalo by mě, jak toho chcete docílit? A kde by třeba podniky nebo zaměstnavatelé na dorovnání mezd měli brát peníze?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zkazíte, co můžete. Vaše „demokracie“. Skočili jste na špek USA

8:41 Zkazíte, co můžete. Vaše „demokracie“. Skočili jste na špek USA

„Principy. Spolupráce. Síla.“ To vytkl šéf evropské diplomacie Josep Borrell jako to hlavní, co musí…