Babišův Komárek přichází s návrhem změn v ČT. Nadzvedl tím i Sobotku

20.03.2015 7:42

Poté, co si tento týden firma Agrofert vlastněná ministrem financí a šéfem hnutí ANO Andrejem Babišem stěžovala na několik reportáží České televize, které údajně nepravdivě informovaly o Babišově střetu zájmů a o tom, že podnik díky jeho vlivu získal postavení, které by jinak neměl, přichází z okolí Andreje Babiše další „výpad“ vůči ČT. Hnutí ANO dle Hospodářských novin uvažuje o snížení koncesionářských poplatků. To se ale vůbec nezamlouvá premiérovi Sobotkovi. „Andrej Babiš by neměl podlehnout pokušení zneužívat svého vlivu k překreslování mediálního trhu, na němž se pohybují jeho vlastní firmy,“ varuje Sobotka.

Babišův Komárek přichází s návrhem změn v ČT. Nadzvedl tím i Sobotku
Foto: Hans Štembera
Popisek: Poslanec za hnutí ANO Martin Komárek

Expert hnutí ANO na média Martin Komárek HN uvedl, že ANO uvažuje buď o snížení koncesionářského poplatku, který v současné době činí 135 korun, nebo o jeho odpuštění například lidem s nízkými příjmy. Babišovo hnutí také plánuje návrat reklamy na ČT1, odkud údajně zmizela před třemi lety. Komárek záměr hnutí zdůvodňuje tím, že program ČT1 je komerční, a tak je zákaz reklamy absurdní.

Podle Hospodářských novin šéf hnutí ANO svým angažmá vyvolává otázky, zda úvahy o omezení finanční autonomie nejsou vlastně zastrašováním či trestem. Babiš tyto teze odmítá s tím, že sám od sebe do veřejnoprávních médií nemluví. „Jen odpovídám na otázky novinářů, kteří se mě na to ptají,“ uvedl Hospodářským novinám.

Zásah do koncesionářských poplatků se ale u Babišových koaličních partnerů – ČSSD a KDU-ČSL – nesetkal s pochopením. Premiérovi Bohuslavu Sobotkovi se nezamlouvá, že Babiš coby vlastník soukromých médií, jako jsou deníky MF Dnes, Lidové noviny nebo rádio Impuls, mluví do veřejnoprávní televize. „Sociální demokracie nepodpoří žádné návrhy, které by veřejnoprávní média poškodily a podřídily je komerčnímu či politickému vlivu. Hnutí ANO má v této věci velký střet zájmů, jeho předseda je významným privátním mediálním hráčem. Andrej Babiš by neměl podlehnout pokušení zneužívat svého vlivu k překreslování mediálního trhu, na němž se pohybují jeho vlastní firmy,“ upozorňuje Sobotka.

Hospodářské noviny k tomu podotýkají, že Babišovo ANO si uvědomuje, že v tomto volebním období snížení televizních příjmů neprosadí a tak případnou změnu údajně plánuje až po příštích parlamentních volbách v roce 2017, kdy může být ve sněmovně silnější, než je dnes.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: luš

Mgr. Jana Zwyrtek Hamplová byl položen dotaz

svobodná média

Dobrý den, fakt byste za obálku na časopisu, která nikoho neuráží někoho hnala k soudu? Kde je pak nějaká svoboda? A třeba Respekt je známý svými obálkami, kde jsou často i karikatury a je používána nadsázka, někdy i černý humor. To jste se už všichni politici zbláznili, že byste chtěli zasahovat do...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zakázaná akce dvojky Konečné vyjasněna. A je to ještě vážnější

17:30 Zakázaná akce dvojky Konečné vyjasněna. A je to ještě vážnější

Po zrušené akci ve Starém Plzenci vystoupil právník Ondřej Dostál, číslo 2 na europarlamentní kandid…