Bezpečnostní pravidla při zadávání hesel

31.10.2021 10:42

Téma používání bezpečnostních hesel je velkým tématem. Ne všichni vědí, jak má správné heslo vypadat. A situace se během pandemie, kdy se velká část obyvatel přesunula do on-line prostření, ještě zhoršila. Alespoň to tvrdí zpráva analytiků z Keeper Security.

Bezpečnostní pravidla při zadávání hesel
Foto: PixaBay.com
Popisek: Ochrana soukromí - ilustrační foto (licence CC0 Public Domain)

V únoru 2021 provedla společnost Keeper průzkum mezi 1 000 zaměstnanci zaměřený na jejich zvyklosti při tvorbě pracovních hesel. Výsledkem bylo zjištění, že velká část zaměstnanců nedodržuje základní bezpečnostní pravidla. Bohužel si zaměstnanci často neuvědomují, jak fatální vliv mohou slabá hesla mít pro jejich zaměstnavatele. Informuje o tom server CyberBlog.cz.

Anketa

Ještě přitvrdit proti neočkovaným?

20%
78%
hlasovalo: 28294 lidí
Na základě zmíněné zprávy experti uvedli pět základních pravidel při tvorbě hesel.

1. Silná hesla

Silná hesla by měla mít alespoň osm znaků, skládajících se z náhodných písmen, číslic a speciálních znaků. Hesla by nikdy neměla obsahovat jména a jiné osobní údaje které mohou kyberzločinci snadno získat ze sociálních sítí. Hesla by také neměla obsahovat data narození a rodná čísla.

2. Různá hesla pro každý účet

Pokud se opakovaně používají stejná hesla k různým účtům, výrazně se tím zvyšuje riziko narušení bezpečnosti. CyberBlog.cz upozorňuje, že 44 procent respondentů průzkumu přiznává, že opakovaně používá hesla k osobním i pracovním účtům. Při používání stejných hesel i pro osobní účely ohrožuje zaměstnanec nejen svého zaměstnavatele, ale i sebe.

3. Hesla ukládejte na bezpečná a šifrovaná místa

Klasickým špatným zvykem je podle webu psaní hesel na papírky a do poznámkových bloků, ke kterým se může mít každý přístup. Zápis hesel do bloku, který máte v zamčeném šuplíku je o něco lepší, ale pořád představuje bezpečnostní riziko. 

4. Nesdílejte hesla

Hesla se dají považovat za důvěrné obchodní informace, které by zaměstnanci nikdy neměli sdělovat nikomu mimo organizaci. Průzkum společnosti Keeper odhalil, že 14 procent pracovníků pracující na home office sdílelo hesla s manželem nebo manželkou a 11 procent je sdílelo s dalšími členy rodiny.

5. Pokud už hesla sdílíte, používejte end-to-end šifrování

Průzkum společnosti uvádí, že 62  respondentů sdílí hesla prostřednictvím nešifrovaných e-mailů nebo textových zpráv, které mohou být zachyceny při přenosu.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Barbora Richterová

FactChecking BETA

Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.

Přezkoumat

migrační pakt

Dobrý den, prý budete ve sněmovně jednat o migračním paktu. Znamená to, že jde ještě zvrátit jeho schválení nebo nějak zasáhnout do jeho znění? A můžete to udělat vy poslanci nebo to je záležitost jen Bruselu, kde podle toho, co jsem slyšela, ale pakt už prošel. Tak jak to s ním vlastně je? A ještě ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

To si to ČT zase podělala. Seriál Stíny v mlze viděl, kdo neměl

10:21 To si to ČT zase podělala. Seriál Stíny v mlze viděl, kdo neměl

„Konečně se lidi chytili a začínají se pěkně udávat. Napráskali řezníka, co nadával na Ukrajince, a …