Cesta k nápadu zřídit web vedla přes sociální sítě, s nimiž hnutí Žít Brno od počátku účinně pracuje. "Dříve jsem se přihlašoval do služby Foursquare, což je forma sociální sítě, kde se sdílí přes GPS poloha s přáteli a umožňuje plánovat setkávání na oblíbených místech. Na tomto principu jsem nechal postavit webovou aplikaci, která data o poloze přenáší do mapy,“ říká starosta Landa o vzniku webu. Tvrdí, že reakce lidí jej překvapuje spíš příjemně, i když má i negativní ohlasy. "Většinou to lidé považují za pozitivní zajímavost, najdou se ale i hlasy, které varují před katastrofickou budoucností, nebo to pokládají za zbytečnost. Pod tlakem si kvůli takovému sledování nepřipadám. Ostatně můj mobilní telefon je zveřejněn, a když někdo zavolá, také mu nebudu lhát o tom, kde zrovna jsem,“ vysvětluje Landa.
Spíše jako marketing než příspěvek k transparentní politice hodnotí Landův web politolog. "Hnutí Žít Brno se před volbami vyznačovalo vynikající komunikací směrem k určité skupině lidí prostřednictvím sociálních sítí, velmi dobře zvládlo způsob, jak lidi upoutat a přivést k volbám. To, co dnes dělá starosta Landa, je pokračování této komunikační strategie, jak k sobě přivést pozornost. Z hlediska PR starosty za hnutí Žít Brno je to jistě zajímavá aktivita, která může na jednu stranu zlepšovat jeho image, je ale otázkou, jestli to má obsahově pro fungování městské části nějaký význam,“ říká Lubomír Kopeček z Fakulty sociálních studií Masarykovy univerzity v Brně.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: David Daniel