Budoucnost výcviku pilotů přichází z Vodochod. Skyfox sklízí potlesk i ze zahraničí

07.02.2025 8:21 | Monitoring

Český letecký průmysl se opět dostává do popředí světové pozornosti. Nejnovější cvičný letoun Aero L-39 Skyfox získává uznání nejen u českých pilotů, ale také v zahraničí. Po úspěšných testech v Centru leteckého výcviku v Pardubicích se k němu s nadšením vyjadřují i piloti z Vietnamu a z Maďarska.

Budoucnost výcviku pilotů přichází z Vodochod. Skyfox sklízí potlesk i ze zahraničí
Foto: Aero Vodochody
Popisek: Letoun L-39 Skyfox

Moderní avionika, špičkové letové vlastnosti a technologická vyspělost dělají ze Skyfoxu ideální platformu pro výcvik budoucích pilotů bojových letounů čtvrté a páté generace. A právě to má pro české letectvo zásadní význam – piloty totiž čeká přechod na americké stíhačky F-35 Lightning II.

Letoun L-39 Skyfox je přímým nástupcem legendárního Albatrosu, na kterém se od 70. let cvičily generace pilotů po celém světě. Aero Vodochody však posunulo tento koncept dál. Skyfox nabízí moderní kokpit s digitálními displeji, průhledový displej (HUD) a pokročilé výcvikové simulace, které pilotům umožňují procvičovat složité bojové scénáře i bez přímé účasti dalšího letounu ve vzduchu.

„Zkušenosti našich zákazníků, především pilotů, jsou pro nás nenahraditelné. Jejich pozitivní ohlasy z praktického provozu jsou cenným osvědčením, že Skyfox splňuje vysoké nároky moderního leteckého výcviku a zároveň potvrzují jeho kvality i pro budoucí zákazníky,“ zdůrazňuje Viktor Sotona, předseda představenstva a prezident Aero.

V rámci přeškolovacího a instruktorského výcviku v LOM Praha piloti nalétali desítky hodin, včetně noční kvalifikace a výcviku pro budoucí instruktory. Důraz byl kladen na precizní pilotáž, schopnost zvládat akrobatické manévry a pokročilé navigační postupy v noci a v obtížných meteorologických podmínkách.

„Letoun L-39 Skyfox je živý a skvěle reaguje na změny řídicích pák, což usnadňuje přesnou pilotáž. Pokročilá avionika umožňuje přívětivější létání ve složitých povětrnostních podmínkách či snížené viditelnosti,“ popisuje své zkušenosti pilot-instruktor pardubického Centra leteckého výcviku Tomáš Merta.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Karel Výborný

Jiří Vosecký byl položen dotaz

Jak jste spokojen s vyšetřováním bitcoinové kauzy?

A je pravda, že jste jako senátoři chtěli po nové ministryni dokumenty jako je soudní rozhodnutí, e-maily úředníků a zápisy ze schůzek a komunikaci s advokátem Tomáše Jiřikovského, a že vám je nedodala? Jak na vás nejen samotná kauza, ale hlavně celé vyšetřování působí? Já moc nevěřím tomu, že se d...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Stav nouze zpětně? Podělali jste to.“ Blackout v ČR. Lidé zuří

18:35 „Stav nouze zpětně? Podělali jste to.“ Blackout v ČR. Lidé zuří

Podle ČEPS, správce české přenosové soustavy, byl výpadek způsoben pádem fázového vodiče vedení V411…