ČT zaplatila 820 000 korun za výzkumy ke sněmovním volbám. Potřebovala to prý pro své pořady

30.01.2018 17:19

ParlamentníListy.cz získaly od jednoho ze zaměstnanců veřejnoprávní ČT desítky smluv, které ukazují, jak štědrá náruč je na Kavčích horách rozevřena. Týká se to alespoň oblasti rozličných sociologických měření. V tomto ohledu dominují především miliony, které natekly do Kantar TNS CZ s.r.o. a jimž se budeme věnovat.

ČT zaplatila 820 000 korun za výzkumy ke sněmovním volbám. Potřebovala to prý pro své pořady
Foto: ReproFoto: ČT24
Popisek: Superdebata ČT prezidentských kandidátů.

Jako první jsme si vzali na paškál smlouvu z července loňského roku. ČT tehdy perem ředitele Dvořáka podepsala za víc než 800 tisíc korun smlouvu pro "VOLBY DO POSLANECKÉ SNĚMOVNY PARLAMENTU ČR 2017 | PŘEDVOLEBNÍ SOCIOLOGICKÉ VÝZKUMY PRO POTŘEBY PŘEDVOLEBNÍCH POŘADŮ ČT." V této smlouvě jsou pak jasně stanovené podmínky.

„Dodavatel při uskutečňování výzkumu použije vybavení a prostředky nutné pro uskutečnění výzkumu," píše se v dokumentu, který máme k dispozici a jehož přílohy jsou pečlivě začerněny. Důležitou součástí je rovněž odstavec, který konstatuje, že „postup prací dodavatel koordinuje s dodavatelem - MEDIÁN, s.r.o., IČO: 48587001, tak, aby použitá metodika byla maximálně shodná a aby soubor dat od společnosti MEDIÁN, s.r.o. bylo možné sloučit se souborem dat dodavatele do spojeného integrovaného souboru."

K tomu se ještě dostaneme, jelikož v případě firem MEDIÁN a Kantar TNS CZ lze hovořit o mnoha milionech, které z veřejnoprávního Rozhlasu a veřejnoprávní ČT vytekly.

Jak uvedl náš zdroj: „Je to dlouhodobě dohodnuté, vše dodávají už dlouho stejné firmy. Stejné fakturační údaje, jednou za sto tisíc, jindy za milion. Tady se můžete podívat, ať má Vaše redakce důkazy. S pozdravem zaměstnanec ČT, který se na to tady už nemůže dívat."

O letech ve společném "veřejnoprávním" objetí přitom hovoří přímo web agentury Kantar TNS. „Česká televize přizvala v roce 2013 k pilotnímu projektu v období voleb do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR ke spolupráci na kontinuálním předvolebním výzkumu voličských preferencí a nálad renomovanou výzkumnou agenturu TNS Aisa (nyní Kantar TNS). Ta nabídla možnost 100% kontroly provedených rozhovorů. Agentura disponuje potřebným technickým zázemím a zkušenými odborníky, kteří jsou garanty úspěšné realizace projektu."

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

autor: tan

Bety.cz - magazín nejen pro mámy - horoskopy, recepty, diskuse, soutěže

Bety.cz TESTOVÁNÍ - Testujte s námi nové produkty či služby a o své názory a doporučení se podělte s ostatními čtenářkami Bety.cz.

Prostřeno.cz - recepty on-line - vaření, recepty, gastronomie

reklama
Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Co všechno udělají z člověka dolary! Tomáš Kňourek má jasno, proč Kalenský vyrukoval s novým radikálním opatřením proti „dezinformačním webům“

12:56 Co všechno udělají z člověka dolary! Tomáš Kňourek má jasno, proč Kalenský vyrukoval s novým radikálním opatřením proti „dezinformačním webům“

Expert na ruské dezinformace a propagandu Jakub Kalenský, jenž nedávno na půdě Kongresu USA prohlási…