Jako první jsme si vzali na paškál smlouvu z července loňského roku. ČT tehdy perem ředitele Dvořáka podepsala za víc než 800 tisíc korun smlouvu pro "VOLBY DO POSLANECKÉ SNĚMOVNY PARLAMENTU ČR 2017 | PŘEDVOLEBNÍ SOCIOLOGICKÉ VÝZKUMY PRO POTŘEBY PŘEDVOLEBNÍCH POŘADŮ ČT." V této smlouvě jsou pak jasně stanovené podmínky.
„Dodavatel při uskutečňování výzkumu použije vybavení a prostředky nutné pro uskutečnění výzkumu," píše se v dokumentu, který máme k dispozici a jehož přílohy jsou pečlivě začerněny. Důležitou součástí je rovněž odstavec, který konstatuje, že „postup prací dodavatel koordinuje s dodavatelem - MEDIÁN, s.r.o., IČO: 48587001, tak, aby použitá metodika byla maximálně shodná a aby soubor dat od společnosti MEDIÁN, s.r.o. bylo možné sloučit se souborem dat dodavatele do spojeného integrovaného souboru."
K tomu se ještě dostaneme, jelikož v případě firem MEDIÁN a Kantar TNS CZ lze hovořit o mnoha milionech, které z veřejnoprávního Rozhlasu a veřejnoprávní ČT vytekly.
Jak uvedl náš zdroj: „Je to dlouhodobě dohodnuté, vše dodávají už dlouho stejné firmy. Stejné fakturační údaje, jednou za sto tisíc, jindy za milion. Tady se můžete podívat, ať má Vaše redakce důkazy. S pozdravem zaměstnanec ČT, který se na to tady už nemůže dívat."
O letech ve společném "veřejnoprávním" objetí přitom hovoří přímo web agentury Kantar TNS. „Česká televize přizvala v roce 2013 k pilotnímu projektu v období voleb do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR ke spolupráci na kontinuálním předvolebním výzkumu voličských preferencí a nálad renomovanou výzkumnou agenturu TNS Aisa (nyní Kantar TNS). Ta nabídla možnost 100% kontroly provedených rozhovorů. Agentura disponuje potřebným technickým zázemím a zkušenými odborníky, kteří jsou garanty úspěšné realizace projektu."
autor: tan