Nyní Dalibor Zelený požaduje přípravu materiálu, který by seriózně a s ekonomickým základem vyřešil otázku ČD Carga – tu vidí jako jednu z nejpalčivějších. „Přehodnotíme některé investiční záměry, které se tady diskutovaly v posledních letech,“ dodal nový generální ředitel. Jde například o nákupy některých nových vozů.
České dráhy by se prý měly začít chovat jako běžná firma a snažit se o zisk, jinak budou stále zadlužené. „ČD utekly ty nejlukrativnější obchody, na kterých se dá vydělat,“ litoval dob svého předchůdce Petra Žaludy.
Nyní se Zelený hodlá zaměřit na ty nejhorší problémy. Na brífinku však ujišťoval, že se nebude řídit pocity nebo tím, kdo na co ukazuje. Přistupovat bude racionálně.
Co se týče úspor, nebude je hledat v samotném provozu, například v propouštění zaměstnanců. Zde poukázal na konkurenci, například RegioJet a Leo Express. Zde mají naopak zaměstnanců na vlak více a lidé si to chválí. Propouštění by akorát snížilo komfort, aby se „na ředitelství mohla udělat jedna pohodlná židle“.
Stejně tak se velké změny neodehrají ani v ČD Cargo, dokonce ani ve vedení – akorát prý přibudou posily z hlediska odbornosti. „Jinak si myslím, že tam nelze očekávat nějaké personální zemětřesení,“ dodal Zelený s tím, že další možností u Carga je i spojení se Slovenskem.
Krátce také odpověděl na otázku ohledně hledání politické podpory. Na tu Zelený „rezignoval“, to by měl spíše dělat ministr dopravy. „Myslím, že mi to nepřísluší. Navíc nejsem člověk, který by tohle uměl,“ uzavřel Zelený.
autor: pan