Chládek: Dobešova koncepce? Něco mezi pohádkou a hororem

17.11.2011 10:30

Za zcela scestnou ve všech bodech považuje stínový ministr školství za ČSSD novou koncepci Josefa Dobeše. Dobešovi vytýká polovičatá a nerealistická řešení. Bojí se všudypřítomného testování žáků i toho, že nastane konec malých venkovských škol.

Chládek: Dobešova koncepce? Něco mezi pohádkou a hororem
Foto: senat.cz
Popisek: Senátor Marcel Chládek
Stínový ministr školství za sociální demokracii Marcel Chládek označil koncepci stávajícího ministra školství Josefa Dobeše za něco mezi pohádkou a hororem. „Nejsem si jist, zda je zpracovaná koncepce vzdělávání podle ministra školství Josefa Dobeše určena k pobavení nebo má opravdu sloužit jako koncepční materiál," pochybuje Marcel Chládek.

Podle něj je řada řešení Dobešovy koncepce v praxi nerealizovatelných a nerealizovaných, řada dalších konceptů je naopak nedodělaných a polovičatých a nebo zkrátka dané koncepty podle sociálnědemokratického stínového ministra zcela chybí.

Polovičatě je dle slov Marcela Chládka například řešena věc předškolního školství, kdy koncept firemních školek se stává všespasitelným. „To je samozřejmě zcela naivní řešení," rozčiluje se Chládek prostřednictvím svého profilu na serveru ParlamentníListy.cz.

Oblast, kterou Dobešova koncepce neřeší podle Marcela Chládka vůbec, jsou vysoké školy. Chládkovy také připadá, že celá Dobešova koncepce stojí na testování, které prý odevšad vykukuje jako jakési zaklínadlo. Ve školském systému se objevují jak státní maturity, tak testování žáků 5. a 9. tříd.

Související: Ministerstvo školství podpoří Romy a inkluzivní školy 126 miliony


Dobeš nemá co o platech pedagogů hovořit, sám je rozvrátil, zlobí se Chládek

„Jak už jsem ale několikrát varoval, testování může být dobrý sluha, ale zlý pán, což dokazují také zkušenosti ze zahraničí. Na jedné straně Josef Dobeš tvrdí, jak je třeba testovat a podporovat vzdělávací programy, na straně druhé ruší portály pro pedagogy, které se o to snažily a byly zavedené," kroutí hlavou stínový ministr školství.

Odměňování pedagogů, které koncepce řeší, Chládek nehodlá nijak zvlášť rozebírat: „Celá ta kapitola je úsměvná. Josef Dobeš je totiž ten poslední, kdo by měl na téma odměňování pedagogických a nepedagogických pracovníků hovořit. Byl to on, kdo totálně rozvrátil systém odměňování pedagogů i nepedagogů," připomíná Marcel Chládek.

Podle něj je nejdůležitější jiná část koncepce. A to ta, kde Dobešův plán naznačuje jasnou snahu o odebrání kompetencí samosprávám, tedy krajům a obcím. „V celé koncepci navíc vůbec nejsou nikde začleněny prvky kvality, jak bylo původně slibováno. Místo toho se v návrhu na nové financování regionálního školství mezi řádky koncepce dočteme, že je navržena prakticky likvidace malých venkovských škol," rozhořčeně uzavírá Marcel Chládek.

Kompletní komentář Marcela Chládka ČTĚTE ZDE

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

autor: pal

Bety.cz - magazín nejen pro mámy - horoskopy, recepty, diskuse, soutěže

Bety.cz TESTOVÁNÍ - Testujte s námi nové produkty či služby a o své názory a doporučení se podělte s ostatními čtenářkami Bety.cz.

Prostřeno.cz - recepty on-line - vaření, recepty, gastronomie

reklama
Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

„Ten chlapec má příbuzné ve Španělsku…“ Šojdrová v ČT vytáhla foto sirotků, pak nastoupil Jakub Železný

7:45 „Ten chlapec má příbuzné ve Španělsku…“ Šojdrová v ČT vytáhla foto sirotků, pak nastoupil Jakub Železný

Kauza 50 syrských sirotků posloužila svého času jako téma pro diskuzi v Parlamentu, ke kterému měl k…