Tomu, že ministr školství preferuje více zájmy firem než školáků, podle Bohumila Kartouse z obecně prospěšné společnosti EDUin nasvědčuje fakt, že český průmysl reprezentovaný Svazem průmyslu a obchodu a ministr Chládek mluví stejným jazykem. „Najít deset rozdílů je problém. A problém je i to, že ministr školství je tím, kdo pouze reprodukuje, není aktivním tvůrcem této vzdělávací politiky, dá-li se tomu tak říkat... Průmysl diktuje a vzdělávání plní. To je ale vzdělávací agenda postavená na hlavu,“ cituje list Kartousova slova.
Fiala: Studenti nejsou výrobky
Servítky si pochopitelně nebere opozice jako například bývalý ministr školství a předseda ODS Petr Fiala: „Studenti nejsou výrobky, aby si jich někdo určitý počet objednal a školy mu je připravily. Vzdělání chvíli trvá, takže když dnes někdo potřebuje třicet nástrojařů, těžko může garantovat, že pro ně za pět let bude mít místo. Je krátkozraké takto uvažovat. Pracovní trh potřebuje lidi, kteří jsou kromě kvalifikace flexibilní a připravení se dál vzdělávat,“ řekl deníku Fiala.
Fialův náměstek: Důraz je třeba klást na všeobecné vzdělávání
Jeho bývalý náměstek Jiří Nantl pak upozorňuje, že dnešní generace změní během života asi čtyřikrát svou profesi. Takzvaná celoživotní povolání zanikají. „Na tyto trendy však vláda, podporovaná zaměstnavatelskými svazy, nenabízí jiný recept, než posílit odborné vzdělávání ve směrech, jejichž relevantnost neumí nikdo odhadnout za horizont několika let,“ řekl Nantl.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vam