Člověk se až diví, co si tam dokáží napsat. Další várka neuvěřitelných předvolebních hesel

11.10.2014 8:25

Odborníci již nějakou dobu upozorňují, že kampaň před komunálními i senátními volbami postrádá jakoukoli nosnou myšlenku. Tématu se dnes věnují Lidové noviny. „Člověk se potom až diví, co si kandidáti do Senátu nebo v obcích napíší na billboardy,“ řekl LN šéf reklamní asociace Pavel Brabec.

Člověk se až diví, co si tam dokáží napsat. Další várka neuvěřitelných předvolebních hesel
Foto: Hans Štembera
Popisek: Kampaň do nadcházejících voleb v ulicích Prahy. Podívejte se na některé slogany

Dnešní LN ukázaly na některé z těchto „prázdných“ sloganů. Brabec deníku řekl, že ho často až zaráží, jaká hesla jsou kandidáti schopni na předvolební materiál napsat. „Třeba slogany o vyhánění bezdomovců z ulic jsou nešťastné,“ míní. A právě toto téma je jedním z aktuálních v letošní kampani. Objevil se například slogan: „Bezdomovci u nás domov mít nebudou“ nebo „Vyženeme narkomany od škol“. Hesly o vytlačení bezdomovců či narkomanů kamsi na okraj měst se hemží plakáty různých stran.

O marketingu nevědí nic, hlavně šetří

Řada sloganů se pokoušela udeřit na strunu se sexuálním podtextem. Například prý ženy z hnutí Otevřená radnice v Litvínově zvolily: „Otevřená radnice, vyšpulená zadnice“. Rozruch také vzbudila mládežnická organizace ČSSD ve Zlíně. Její plakát s černobílým ženským klínem a nápisem „Pro spoustu z nás to bude poprvé…“ prý přiměl několik spolustraníků se od nich distancovat. Kandidátka do Senátu za hnutí ANO se prý nechala inspirovat seriálem Sex ve městě a nafotila plakáty, které oslovují kolemjdoucí spojením „Láska, sex a politika“.

Na plakáty se dostala i hesla o psích exkrementech. Téma zdvihl kandidát hnutí Pro Prahu Jan Skalický. „Napsat slovo h…o na plakát vám zvolení nezaručí," zhodnotil tento pokus Brabec.

„Takové kampaně často připravují lidé, kteří o marketingu nic nevědí. Myslí si, že reklamu levně sami vytvoří na počítači,“ zhodnotil úroveň předvolební propagace prezident Asociace českých reklamních agentur Pavel Brabec. „Ti lidé nevědí nic o typografii, ale snaží se co nejvíc ušetřit,“ dodal.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: dkr

PhDr. Olga Richterová byl položen dotaz

Porodnost

Dobrý den, píšete, co chcete dělat pro zvýšení porodnosti, ale nezapomínáte, že jste už více jak dva roky ve vládě? Co jste zatím pro rodiny udělali? Vždyť i to navýšení rodičovské je nedostatečné a navíc diskriminující. A co je vlastně podle vás hlavní příčinou klesající porodnosti? Koukám, že neod...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Fiala lže.“ Petr Holec se pustil do premiéra. Jde o přijetí v Bílém domě

15:02 „Fiala lže.“ Petr Holec se pustil do premiéra. Jde o přijetí v Bílém domě

Premiéru Fialovi prý prošla další lež, tentokrát k jeho cestě do USA za prezidentem Bidenem. Ve svém…