Dnešní LN ukázaly na některé z těchto „prázdných“ sloganů. Brabec deníku řekl, že ho často až zaráží, jaká hesla jsou kandidáti schopni na předvolební materiál napsat. „Třeba slogany o vyhánění bezdomovců z ulic jsou nešťastné,“ míní. A právě toto téma je jedním z aktuálních v letošní kampani. Objevil se například slogan: „Bezdomovci u nás domov mít nebudou“ nebo „Vyženeme narkomany od škol“. Hesly o vytlačení bezdomovců či narkomanů kamsi na okraj měst se hemží plakáty různých stran.
O marketingu nevědí nic, hlavně šetří
Řada sloganů se pokoušela udeřit na strunu se sexuálním podtextem. Například prý ženy z hnutí Otevřená radnice v Litvínově zvolily: „Otevřená radnice, vyšpulená zadnice“. Rozruch také vzbudila mládežnická organizace ČSSD ve Zlíně. Její plakát s černobílým ženským klínem a nápisem „Pro spoustu z nás to bude poprvé…“ prý přiměl několik spolustraníků se od nich distancovat. Kandidátka do Senátu za hnutí ANO se prý nechala inspirovat seriálem Sex ve městě a nafotila plakáty, které oslovují kolemjdoucí spojením „Láska, sex a politika“.
Na plakáty se dostala i hesla o psích exkrementech. Téma zdvihl kandidát hnutí Pro Prahu Jan Skalický. „Napsat slovo h…o na plakát vám zvolení nezaručí," zhodnotil tento pokus Brabec.
„Takové kampaně často připravují lidé, kteří o marketingu nic nevědí. Myslí si, že reklamu levně sami vytvoří na počítači,“ zhodnotil úroveň předvolební propagace prezident Asociace českých reklamních agentur Pavel Brabec. „Ti lidé nevědí nic o typografii, ale snaží se co nejvíc ušetřit,“ dodal.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: dkr