„Stavební povolení na dálnici D49, která propojí Hulín s Fryštákem a která má dále zajistit napojení na slovenskou dálnici D1, je velkým vánočním dárkem pro občany střední a východní Moravy,“ uvedl Libor Lukáš, předseda Sdružení pro rozvoj dopravní infrastruktury na Moravě, který se dlouhodobě zasazuje o výstavbu dálnic. Podle jeho slov však stavební povolení spíše připomíná románový bestseller, protože je sepsáno na neuvěřitelných 288 stranách.
Anketa
Líbí se vám současné české filmy?
4%
82%
3%
11%
hlasovalo: 13266 lidí
„Teď už jenom záleží na ekoaktivistech, zda nechají povolení na pokoji a můžeme pak na jaře začít stavět, nebo mají v plánu se v dokumentu „rýpat“ a zase se odvolají,“ poznamenal emeritní hejtman Libor Lukáš a dnes krajský předseda hnutí Trikolóra ve Zlínském kraji. Zároveň připomněl, že v případě D49 jde o dálnici evropského významu, kterou do prioritních dopravních sítí TEN-T zařadil Evropský parlament.
„Říkám to celou dobu a jsem přesvědčený o tom, že tato dálnice výrazným způsobem zlepší konkurenceschopnost a dynamiku rozvoje Zlínského kraje. Morava o tuto investici usiluje už od třicátých let minulého století, kdy stavbu silniční magistrály, napříč Československem významně prosazovala zlínská firma Baťa,“ dodal Lukáš s tím, že doufá, že radost z vydaného stavebního povolení nebude předčasná.
Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.