V posledních dnech čelily některé banky dezinformační kampani na sociálních sítích a formou SMS zpráv. Cílem kampaně je způsobit bankám potíže například tím, že lidé začnou hromadně vybírat vklady.
„Česká národní banka se společně s Českou bankovní asociací vymezuje vůči šířícím se dezinformacím, které zpochybňují stabilitu českého bankovního sektoru. Tyto dezinformace jsou zcela nepodložené a účelově zneužívají specifické situace Sberbank ke snahám o podlomení důvěry ve stabilitu tuzemského bankovního sektoru. Upozorňujeme, že šíření takových dezinformací může být vyhodnoceno jako šíření poplašné zprávy se všemi trestněprávními důsledky, které z toho vyplývají,“ uvedly instituce.
Dezinformacím v posledních dnech čelí v Česku například Raiffeisenbank. Serveru E15 to v úterý řekl generální ředitel banky Igor Vida. „Falešné informace o celém českém bankovním sektoru se začaly objevovat na počátku minulého týdne a jejich intenzita sílila. Nejdříve na sociálních sítích, následně se překlopila do SMS zpráv. Zprávy se týkaly více bank,“ uvedl. Že by kvůli dezinformacím začali klienti vybírat z banky peníze, podle něj Raiffeisenbank nezaznamenala.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: jav, čtk
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.