Kopřivnická automobilka Tatra jedná se společností Anadolu Isuzu o zakázce na 476 nákladních vozidel, zejména vyprošťovacích. Rozhodovat se podle ministra průmyslu Havlíčka bude v následujících měsících. „Možná to bude nakonec nižší číslo, každopádně chceme sehrát významnou roli v podpoře téhle zakázky,“ řekl ministr. Tatra už v březnu získala zakázku na dodávku 29 podvozků do Turecka.
„Jednalo se i o dodávkách radarů a specifických informačních systémů opět pro různé typy bojových vozidel,“ doplnil Havlíček. V úterý po jednání s šéfem tureckého obranného průmyslu mluvil o tom, že mu česká delegace představila pět českých firem, které působí v oblasti letectví, ale i výroby automobilů nebo vývoje informačních systémů.
doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA
Podle Dlouhého hovořil turecký ministr průmyslu a technologií Mustafa Varank na dnešním česko-tureckém ekonomickém fóru v Istanbulu mimo jiné o byrokratických problémech. Turecko, které je členskou zemí NATO a kandidátem na členství v EU, ale učinilo velký pokrok, například ohledně infrastruktury, míní Dlouhý. „Některé administrativní a byrokratické překážky prostě patří k momentálnímu stavu turecké ekonomiky a každý, kdo sem jde, s tím musí počítat. Tak jako kdo chodí k nám, musí počítat s některými našimi nedostatky,“ řekl.
Babiš v úterý v Ankaře po jednání s tureckým prezidentem Recepem Tayyipem Erdoganem hovořil o tom, že chce dnes v Istanbulu získat kontakty na stavební firmy, které by mohly pomoci s výstavbou dálnic v České republice. „Kdybych já rozhodoval, rozhodně bych tento český trh pro turecké firmy otevřel,“ řekl Dlouhý. Firmy z Turecka jsou podle něj zaběhnuté a v konsorciích s evropskými finančními institucemi, „stavějí všude po Evropě“.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: čtk